Router achter Chello

Ik moet ergens een netwerkje achter een Chello abo maken. Dat ga ik doen met een Vigor 2200e. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Tipz?

die heb ik ook, niks mee aan de hand, werkt prima, geen tips dus.

Na het instaleren even Chello bellen en het IP adres laten resetten (mocht het niet werken!) Ik had deze tip een tijd geleden graag ook gehad (een uur VOOR dat ik van alles had geprobeerd)

Frits

Handleiding stap voor stap volgen lijkt mij het beste , en bij problemen ff checken welke firmware er op de router staat, daar is in het verlede wel eens een update nodig geweest om het goed te laten werken, maar als het een nieuwe draytek is neem ik aan dat die up to date is , verder ben ik ook al jaren blij met mijn draytekje , succes

deze router is lange tijd de standaard router van MXstream geweest, er is dus veel documentatie in het nederlands, kijk hier bijv ff: http://www.draytek.nl/help/v2200.php?type=2200&fw=2.1a&telco=chello

succes

Thanx Bob, maar hoe zit het met grappen als modem 45 min uit, dan weer aan etc. Waarom is dit en wat als het mis gaat en je eigenlijk zou moeten kunnen resetten om weer opnieuw te kunnen configureren?

ik heb nog nooit van een grap gehoord van 45 minuten uit, verder zit er een reset knop op de achterkant van de router, en je kunt ook via je browser een software reset doen.

[quote:99489dfc3b="stolichnaya"]Thanx Bob, maar hoe zit het met grappen als modem 45 min uit, dan weer aan etc. Waarom is dit en wat als het mis gaat en je eigenlijk zou moeten kunnen resetten om weer opnieuw te kunnen configureren?[/quote:99489dfc3b]

Ja dat is iets van Chello, heeft niet direct met de router te maken.
Dat is de manier om je hardwareadres opnieuw door te geven aan chello (chello geeft je een computer een ip adres op basis van dit zgn MAC adress) Als je een andere computer koopt, heb je een ander MAC adres, en dus moet je die eerst aanmelden bij Chello. Een router heeft ook een MAC adres, en wordt dus door Chello gezien als een andere computer, en theoretisch gezien zou je dus die grap met dat modem etc uit moeten halen.
Maar met de Draytek hoeft dat [b:99489dfc3b]niet[/b:99489dfc3b]
Je kunt het MAC adres van de Draytek namelijk veranderen, in ieder adres dat je maar wilt. Wat je dus moet doen: het MAC adres (ook wel ‘ethernet address’ genoemd in osX) van je huidige mac (waar je modem aan hangt) invoeren in de Draytek, en klaar!

hier staat er meer over:
http://www.draytek.nl/help/v2200.php?type=2200&fw=2.1a&show=internet.sht

succes

Hoe weet ik zeker dat het mac-adres dat ik ingeef ook wordt gebruikt? Want als je op de button clone mac-address drukt komt er op een nieuw adres te staan. Hoe moet ik dat zien? Dat het juiste mac-adres 'op z'n plek' wordt gekloont of dat er gruwelijk iets mis gaat?

Verder heb ik nog twijfel over de bekabeling die niet door mij is gedaan. Omdat de afstand die overbrugd moest worden van modem naar studeerkamer nogal lang was bestaat de kabel uit twee delen. Ik ontdekte dat 1 deel daarvan een crosscable is. Bij Afp weet ik dat het geen probleem hoeft te zijn maar in deze situatie?