Router en Airport Express

Dag mensen,

Ik ben net geswitched naar een mini mac :slight_smile: .

Maar nu heb ik een vraagje over mijn netwerk.
Ik heb nu een US robotics router waar de andere mensen via wireless en kabel op aangesloten zitten.
Nu wil ik ook nog een airport express erbij hangen zodat als ik beneden op mn laptop zit ook nog goed ontvangst heb via wireless.

Dus boven staat de router maar is het dus mogelijk dat hij automatisch overschakelt zonder dat hij dus het netwerk kwijt is en overgaat op de airport express??

alvast bedankt

je kunt de AE instellen als WDS station, dan werkt hij als een soort versterker, hij pakt dan het signaal van je wireless router over en geeft dat door aan je Mac, je kunt als het goed is boven in je balk het station kiezen waar je op wilt inloggen,maar als het goed is pakt de Mac automatisch het sterkste signaal

Moet je dan de AE als externe station opgeven??

ik weet niet meer exact hoe ik het gedaan heb, maar het ging via de Airport Configuratie Assistent, daar kun je aangeven dat je een nieuwe Airport wilt configureren en die kun je dan volgens mij aan het bestaande netwerk koppelen via WDS.

Yes het is gelukt! had al wel naar de WDS gekeken maar had een verkeerde instelling gebruikt. Nou werkt het wel bedankt!!

Gefeliciteerd!!

en veel plezier met de Mini