router, geen msn file transfer?

Ik heb een router en een wap station in een gekocht van u.s robotics.

Alles loopt goed enz maaarr bij sommige mensen loopt opeens het file transfer van mijn kan niet meer.

Ik kan niets versturen… wat kan ik er aan doen?

Alvast bedankt!

weinig ben ik bang. Volgens mij gaat het fout als beide partijen achter een strenge firewall zitten. Wachten op een nieuwere versie dan MSN 4.0 lijkt me. Bestanden worden dan via http gestuurd, duurt wel langer, maar het werkt altijd. Je kan natuurlijk ook alternatieven proberen. Ik ga er vanuit dat de rakkers van MS nog wel even doorwerken aan MSN voor mac, aangezien die nogal achterloopt met mogelijkheden tov de pc versie. Zolang er geen windows voor mac is moeten ze ook niet flauw doen met een laf aftreksel maken van msn voor de mac

hmm ik heb zelf geen firewaal aanstaan. Maar het klopt wel dat die personen waar ik problemen me heb met versturen achter een rauter zitten. Ik zie in het instelingen van mijn rauter instelingen om bepaalde poorten in te stelen ofzo maar snap het niet helemaal :roll:

Wanneer beide partijen achter een router zitten dan lukt de filetransfer via MSN niet. Dat staat los van een firewall. MSN raakt namelijk, wanneer er twee routers tussen zitten, het spoor bijster v.w.b. IP-adressen. Helaas... :(

:( wel raar want een vriend van me die ook achter zit heeft geen problemen met iemand ander (pc) die ook achter router zit ...

volgens mij werkt file transfer in msn zowiezo niet ofzo.. het werkt bij mij ook niet. (zal dan wel komen omdat ik achter een airport zit.. achja.. jammer dan, dan maar steeds alles uploaden of mailen)

[quote:584c85d65d="addyboy"]volgens mij werkt file transfer in msn zowiezo niet ofzo.. het werkt bij mij ook niet. (zal dan wel komen omdat ik achter een airport zit.. achja.. jammer dan, dan maar steeds alles uploaden of mailen)[/quote:584c85d65d]

dat is niet waar. Ik zit via wlan achter een linux firewall/router en ik kan prima bestanden sturen naar luitjes. Als de andere partij achter een firewall zit of ander soort NAT gaat het niet goed. Bij gebruik van mn pc schakelt hij dan over op http zodat de transfer heel langzaam gaat, maar het wel werkt iig.

van mij lukt het tevergeefs ook niet :cry: als ze dan geen nieuwe functies er in steken: dat ze dan maken dat diegene die er wel in zitten werken! Want msn6 werkt perfect achter mijn router