Router kopen welke?

Mijn vriendin en ik willen een netwerkje maken met mijn twee mac's en haar pc's bij mij staat MacosX.2.6 er op bij haar Windows XP professional. Nu ben ik op routershop.nl geweest en denk en de vigor 2200/e maar moet daar nog een modem bij of is dat in de router? Ik bedoel er staat n.l. dat het geen adsl modem is!Vandaar. Ook de router van Alcatel kwam goed uit de tests naar voren.Maar ook in een combinetwerkje?

Wie kan mij wijzer maken?
b.v.d Aljo

Hi Jamba,

Ik heb zelf de Vigor 2200W Plus en ik ben er zeer tevreden over! Hij is mijn ISDN router, Ethernet hub en Airport basestation ineen. Ik weet niet hoe hij werkt met ADSL, maar volgens mij is hij ook ADSL router. Ik heb helaas alleen nog maar ISDN.

Groeten, Rutger

Bij de Vigor 2200E heb je een apart modem nodig (ADSL of kabel, werkt niet met ISDN)

De draytek vigor 2200e is prima voor wat jij wilt doen (netwerk mac/pc) Maar als je ook een ADSL of kabel internet aansluiting wilt delen, heb je daarnaast ook een ADSL of Kabelmodem nodig. Meestal krijg je die bij een ADSL of kabel abo. Als je nog géén adsl modem hebt, en wel een ADSL aansluiting (niet zo waarschijnlijk) kun je ook een draytek kopen waar het ADSL modem zit ingebouwd. Is duurder maar misschien wel goedkoper dan modem+router los gekocht. Maar veel ISP's hebben op dit moment aanbiedingen waar je het modem "gratis" krijgt.

[quote:d95e29d73d="Rutger van Dijk"]Hi Jamba,

Ik heb zelf de Vigor 2200W Plus en ik ben er zeer tevreden over! Hij is mijn ISDN router, Ethernet hub en Airport basestation ineen. Ik weet niet hoe hij werkt met ADSL, maar volgens mij is hij ook ADSL router. Ik heb helaas alleen nog maar ISDN.

Groeten, Rutger[/quote:d95e29d73d]

Je gebruikt 'm ook als Airport? Hoe? Enne, moet ik per se aiport kaartjes kopen voor een iMac G4 / iBook? of kan het ook van een ander merk zijn (lees: goedkoper?)

voor een iMac G4 hoef je niet perse een airport kaartje te kopen. een USB WiFi adapter kan ook werken.

voor je iBook moet je gewoon een Airport kaartje pakken. Dat stop je onder het toetsenbord, en je bent klaar. Antennes zitten al in je beeldscherm, dus er bengelt niks aan wat kan afbreken.
Kost een paar centen, maar is oh zo mooi en oh zo makkelijk.

Heb zelf ook een Draytek Vigor 2200E. Prima router, alleen valt 'ie vaak na 10 dagen stil. Dan is het effe een reboot uitvoeren en het draait weer.
Een keer heeft 'ie het ruim 20 dagen uitgehouden voordat 'ie zichzelf had herstart.

Aan de ene kant van die Vigor zit mijn Kabelmodem van @Home.
Aan de andere kant gaan touwtjes naar de woonkamer, studeerkamer en zolder.
In de studeerkamer hangt nog een 8 poorts switch en daaraan hangt o.a. een Airport Basestation.

Tip: koop altijd een los WiFi basisstation. Als je dan in huis geen optimaal bereik hebt, dan kun je dat basisstation nog ergens anders plaatsen.
Heb je een router/WiFi combinatie, dan wordt dat al wat moeilijker.

[quote:843d1d81aa="macpro"] Tip: koop altijd een los WiFi basisstation. Als je dan in huis geen optimaal bereik hebt, dan kun je dat basisstation nog ergens anders plaatsen.Heb je een router/WiFi combinatie, dan wordt dat al wat moeilijker.[/quote:843d1d81aa]

Als je in een kasteel woont ja,
of vergroot anders het bereik met een mooie antenne

http://www.cantenna.com/

Helaas EBN, ik woon in een standaard nieuwbouwhuis. Met veel ijzer in de betonnen vloeren. Dus het bereik valt zwaar tegen. In de tuin moet ik soms krampachtig in dezelfde houding blijven zitten om twee streepjes ontvangst te houden.

En mijn Airport Snow Basestation heeft officieel geen aansluiting voor een externe antenne.

[quote:0460a5f989="MacPro"]

Je gebruikt 'm ook als Airport? Hoe? Enne, moet ik per se aiport kaartjes kopen voor een iMac G4 / iBook? of kan het ook van een ander merk zijn (lees: goedkoper?)[/quote:0460a5f989]

Ik heb een TiBook waar standaard al een Airport kaart inzit. Die hoefde dus niet aangeschaft.

De Vigor 2200W ondersteund wireless (vandaar de W in de naam denk ik). Deze was niet zo veel duurder dan de Vigor zonder Wireless.

Het was aansluiten en het werkte direct! Geen probleem.

Ik woon in een oud huis (geen beton) en heb de router op zolder staan. In het hele huis (en tuin) goed ontvangst (minstens 2 streepjes)

Voor mij is er slecht één merk: [url=http://www.linksys.com]Linksys[/url]. Veel goedkoper dan Apple Airport, altijd de laatste snufjes, en heel stabiel!!!

[quote:f05d363195="mika_janssens"]Voor mij is er slecht één merk: [url=http://www.linksys.com]Linksys[/url]. Veel goedkoper dan Apple Airport, altijd de laatste snufjes, en heel stabiel!!![/quote:f05d363195]

En dat werkt goed met Apple? Ik zie op de Linksys site waar je naar verwijst alleen windows als ondersteund OS… Enne, kunnen hun PCMCIA kaartjes in de iBook/iMac?

Thnx

:wink:

Linksys routers werken perfect samen met UNIX, Windows, Mac, whatever you want. Omdat je de router gewoon instelt via je browser. Die kaartjes kan je niet gebruiken op je iBook of eMac, omdat daar zo'n slot ontbreekt. Maar een Linksys-router in combinatie met een Airport-kaart werkt perfect!