Router + modem problemen (linksys wrt54g)

Hoi,

Wij hebben thuis een linksys wrt54g router in combinatie met een ziggo abbo (volgens mij nu 20 mb/s)
Het werkte redelijk goed tot dat we terug kwamen van de zomervakantie, ik haalde met testen nog maar 0,3 mb per seconden, interneten en filmpjes kijken werd echt een ramp.
Ik heb toen met ziggo gebeld en zei zeiden meteen dat er iets mis was met ons modem, we hebben van hun een nieuw modem gekregen en ze hebben in het kastje bij ons in de straat ook iets vervangen omdat er een verkeerd signaal werd afgegeven.

mijn problemen:
Vorige week verbond de router wel maar als ik safari openende kreeg ik te zien dat de pagina niet werd gevonden.
dit was ook het geval op mijn iphone en de 3 windows computers.
ik heb toen eerst gewacht tot dat ik terug was van mijn stage, (omdat het probleem zich s’ochtends voor deed) maar s’avonds deed het nog steeds precies het zelfde.
ik heb de router toen eruit gehaald maar dat hielp niet, toen heb ik het modem eruit gehaald en het netwerk even open gezet doormiddel van de cisco knop.
dat heeft geholpen, behalve dat de volgende problemen zich voor doen:

• het internet is voor mijn gevoel weer super traag, bijvoorbeeld met torrents haalde ik sinds de zomer makkelijk 1 mb/s
    nu als het goed gaat trekt hij som 700kb/s maar dat houd hij maar even vol en dan daalt het weer tot zo’n 80kb/s.
    Ook filmpjes op het internet zijn niet goed te zien.

• de router zelf doet raar, het wachtwoord was er ineens af en ik heb hem er opnieuw opgezet maar op mijn macbook is niet te zien dat hij beveiligd is, terwijl hij op alle andere computers + iphone wel zegt dat hij beveiligd is.
    (wep beveiliging)

Weet iemand waar het aan kan liggen?
Of wat ik eraan kan doen?
ik heb de router en het modem er al een paar keer uitgehaald maar dat helpt niet.
(ik heb ook een paar poorten openstaan)

en ik zie in de netwerklijst ook sinds vorige week een netwerk staan waar ik niet op kan maar wat volgens mij ook van ons is: Ziggo07180

Probeer eens een computer direct aan te sluiten op je modem en bekijk of je dan wel je normale snelheid haalt. Mocht dit zo zijn, dan kun je er van uit gaan dat het probleem in je router zit. Wat je hierna kunt doen is je router volledig resetten en alles opnieuw instellen (eerst zonder beveiliging, wanneer dit werkt weer met).

Verder wil ik je even meegeven dat de snelheid die je via torrents haalt niet echt een nette maatstaf is omdat je hier voor afhankelijk bent van de verbinding van anderen, probeer speedtest.net eens en kijk naar het resultaat daar.

succes

ik heb net zelf ook een gezocht en een speedtest gedaan daar haalde ik nog bijna 10mb download

Ik weet dat torrents niet echt een goede maatstaaf zijn,
maar de router hield 1 mb makkelijk vast en dat doet hij niet meer en ik weet zeker dat dat niet met anderen te maken heeft

Als je dan toch voor je torrents gaat, kijk dan eens naar het aantal verbindingen dat je torrent-programma maakt, wanneer dit aantal hoog is (of op meerdere computers torrents actief zijn) kan het ook zijn dat je internetverbinding inzakt, hier had ik zelf ook last van.

die 10MB haalde je die via je router of zonder?

Ik haalde 10 mb draadloos

Ik heb net wat poorten dicht gezet, 3/4 staan nu uit ineens haal ik weer 6,2 mb/s en daarvoor was dat nog 3,2mb/s

Draadloos, dat had ik er nog niet uit begrepen. controleer eens of netwerken in de buurt (je zegt bv dat nieuwe ziggo netwerk) niet toevallig op hetzelfde kanaal zitten als jij. Anders wijzig je dit, dat kan ook een boel ellende schelen.