Router voor belgacom (skynet.be)

Een vraag voor onze zuiderburen. Mijn vrienden zijn verhuist naar Belgie en hebben nu na 2 maanden eindelijk telefoon en ADSL nu zijn ze hier en vragen mij om een router te kopen zodat er meer computers op aangesloten kunnen worden. Ik weet niet (en zij ook niet nu ze hier zijn) wat voor modem (ADSL) zij van Belgacom hebben gekregen. Ze hebben alles standaard (analoog)met een licht abonnement. De routers zijn toch verders standaard? Dus gewoon eentje waar een ADSL modem op kan en eventueel wifi? zoals: Linksys Wireless LAN 54Mb router 75 euro Linksys ADSL router 49 euro

Dat is toch voldoende, of zijn er speciale dingen bij Belgacom (Skynet) waarop ik moet letten?

Al vast bedankt voor een antwoord

hebben ze een ethernet modem gevraagd? anders hebben ze een usb gekregen

Ik heb thuis twee computers op adsl skynet en deze zijn verbonden met een thompson speedtouch 510 standaart meegekregen van de provider toen ze het kwamen instaleren en het werkt!!!

Ze installeren wel alleen maar de software op windows comps hoe grof voor mac en linux of andere krijgen ze gewoonweg geen opleiding!!! Al een geluk dat het bij mac gewoon aansluiten en surfen is :lol: Buiten windows daar heeft de router nog een configuratie script voor nodig :evil:

het beste is dat ze gewoon een ethernet modem zouden hebben, heb er een simpele router op geplaatst, en het werkt zonder enig probleem