Router weigert wachtwoord en naam!

Oh jee, oh jee, ik heb laatst een Netgear router gekocht (WGR614) waarmee ik lekker wireless kan surfen etc. Aansluiten ging zoals gewoonlijk bij Apple, zeer vlot. Ik was gelijk online. Maar ja een beveiliging is geen overbodige luxe en bij het inloggen in de router kwam ik in de Settings vensters.

Prima, gesneden koek dacht ik…alles stond keurig met uitleg erbij…en voila, instellingen zoals een : wachtwoord en username (ssid) ingevoerd evenals mijn mac adres en een 128bit encryption. Klaar!

Jaaa, wel klaar. Maar toen ik wilde veranderen van B&G naar B (ik heb de oude Airportkaart) kwam ik met het door mij opgegeven wachtwoord en naam niet meer binnen!!

Na 3 keer resetten en opnieuw proberen (alles opgeschreven, ook de key) kan ik wel leuk instellen en ook surfen maar daarna niet meer in de router komen!

Niet echt een major problem want ik kan online, maar wel leuk als ik mijn eigen instellingen kan wijzigen als ik dat wil!

Iemand een oplossing…Netgear heeft tot op heden niet gereageerd!

Vaak hebben routers een standaard inlognaam en paswoord. Aangezien je gereset hebt, moet je die denk ik weer invullen. In de gebruiksaanwijzing staat waarschijnlijk welke inlognaam en paswoord je moet gebruiken.

Dat is zo maar het standaard wachtwoord pakt natuurlijk niet meer omdat ik dat veranderd heb! Anders kan iedereen zomaar je instellingen veranderen toch!

Dus inderdaad, na het resetten kan ik er weer in…maar na het veranderen van password en naam, weer niet!!

Capice!

Aha! Dan lijkt het er dus op dat hij je instellingen niet bewaart. Mijn routerkennis reikt niet zo ver, maar ik weet wel dat je bij sommige routers instellingen expliciet moet saven en dat je vervolgens ook nog eens de router moet rebooten. Misschien dat je die stappen overslaat?

Ik ben eruit!! Het wachtwoord is wat ik er van gemaakt heb, alleen is de inlognaam niet te wijzigen en dus moet daarvoor de standaardnaam (default) gebruikt worden!!

He he…voordat je soms achter dingen komt…pffffffff!

Slotje mag erop!