Router werkt niet met girotel

Nieuwe mac gekocht (imac 17"). Fantastisch. Wil wel graag mijn oude mac houden Dus: Prachtige nieuwe router gehaald bij de nieuwe macwinkel aan de van Woustraat. Leuke winkel. Echt helemaal mac. Netwerk aangelegd, werk allemaal goed. Totdat ik girotel wilde opstarten. Na veel gezoek, blijkt het in mijn router te zitten. Zonder router werkt het allemaal goed. Zet ik de router ertussen, dan werkt alles behalve de pagina's van Girotel. Zal wel met instelling router te maken hebben in verband met beveiligde pagina's. Maar dat gaat mijn pet iets te boven. Wie kan/ wil mij op weg helpen? Router is van Asant├ę

Ik ben eerlijk gezegd niet bekend met de routers van Asante, maar ik vermoed dat het iets te maken zou kunnen hebben met je firewall. Wat je kan proberen is het instellen van een DMZ (de-militairized zone) voor het IP nummer van de girotel host. Dit zel niet heel moeilijk zijn. In de handleiding van je router staat vast hoe je dit doet, anders wil de helpdesk van Asante of de winkelier waar je het gekocht hebt je vast wel helpen.

succes

Dank voor je reactie, maar ik ben er al uit. Nieuwe firmware voor de router geupdated. Da's alles. Werkt nu prima

goed zo !