router

heb een vriend in leeuwarden wilde ze router instellen

heb hem geholpen maar alles is mislukt…

hij is beveiligt en kan er niet meer inkomen

als hij op de resetknop op de router zelf drukt gaat hij dan terug naar de fabrieksinstellingen?

( je weet wel die knop die je met eeen pen moet indrukken )

want dan heeft hij in ieder geval weer internet!

Waarschijnlijk wel, maar ik hoop niet dat er specifieke instellingen voor je internet op staan. Het is toch wel een losse router, niet met ingebouwde modem?

Zo'n resetknop is bedoelt om de router een warme reboot te geven (dus een herstart zonder dat je je stekker uit het stopcontact haalt). Hiermee zal de router NIET naar fabrieksinstellingen worden gebracht. Om dit wel te doen, kan je het beste in de (online) handleiding kijken.

Bij mijn router wordt hij wel gereset, dus dit is per type router verschillend. Lees inderdaad even de handleiding erop na.

ja het was een probleempje, want een vriend van me heeft huis gekocht in leeuwarden en ik moest hem telefonisch gaan uitleggen hoe hij er een wep beveiliging op kreeg.. lukte hem niet, maar het was wel beveiligt zonder dat hij de Key wist & z'n wachtwoord. Dus hij wilde wel weer internet. Maar we hebben al een oplossing gevonden..=

-Reset knop ingedrukt houden, dan de voedingsstekker er 10 sec uithouden en er weer instoppen en 5 seconde later de reset knop los laten… zoiets was het…

Tja was een goedkoop merkloos routertje dus echte lekkere handleiding zat er ook niet bij!

Maar toch superbedankt!