Router

Wie heeft ervaring met de Vigor 2200 WE van Draytek? M.a.w. de voors en tegens :wink:

Thanks…

Ik heb zelf de 2200E. Op zich een prima ding, maar na 10 dagen maximaal moet ik 'm altijd weer rebooten.

Er is een forum voor Drayktek gebruikers. Kijk daar ook eens op.

[size=9:1663062631]Website ligt op dit moment wel tijdelijk plat i.v.m. aanpassingen[/size:1663062631]

[quote:4ea2085269="macpro"]Ik heb zelf de 2200E. Op zich een prima ding, maar na 10 dagen maximaal moet ik 'm altijd weer rebooten.[/quote:4ea2085269]

AHA! Nu begint mij iets te dagen. Ik heb ongeveer twee/drie weken geleden een 2200X aangesloten en dat werkte prima. Vorig weekend had ik opeens geen verbindig meer. Ik dacht aanvankelijk dat @home er uit lag maar na twee dagen kwam ik er achter dat de router het probleem was. Door een gebrek aan tijd en vooral zin heb ik me er niet toe kunnen zetten de zaak eens goed uit te zoeken dus heb ik de router voorlopig maar weer vervangen door mijn hub. Wel heb ik de router nog gereset (5 sec in dat gaatje met een paperclip) maar dat heeft niet geholpen.

Macpro, kan je me iets meer vertellen over dit euvel? Hoe dien ik te rebooten?

Haddock,

ik heb zelf ook kabel bij @Home, dus dat komt goed overeen.
Firmware versie van mijn router is v2.3.6, de laatste versie op dit moment. Met de oorspronkelijke versie 2.1 hield 'ie het ook een dag of 10 uit. Met tussenliggende versies 2 dagen. :cry:

Rebooten van de router kan heel simpel. Stekker eruit… Stekker erin…
Maar je kunt de router ook via een browser configureren. Bij jou is dat waarschijnlijk dan via het standaard IP adres 192.168.1.1. Zie ook de handleiding, hoofdstuk 2. Daar staan de default settings vermeld.
Via de URL http://192.168.1.1/ kom je dan in het hoofdmenu van de router terecht en het voorlaatste item rechtsonder is “Reboot System”.

Macpro,

Bedankt voor de info. Ik heb de router gereboot met optie ‘factory default configuration’ en alle gegevens opnieuw ingevuld. Nu doet hij het weer. Maar als ik dit elke twee weken moet doen dan baal ik daar wel van natuurlijk. Enig idee waar het probleem ligt? Ik heb de router overgenomen van een collega die er zonder problemen een ADSL aansluiting van planet internet op aangesloten had. Het lijkt mij dus in de combinatie @home/Draytek te zitten. Heb jij @home er al eens over benaderd? De firmware is trouwens nog versie V2.00. To update or not to update?

Om even op de vraag van Bert terug te komen. Diegene waar ik mijn router van heb overgenomen heeft nu een 2200W(e of plus) en hij is daar erg tevreden mee. Als je specifieke vragen hebt dan kan ik die eventueel doorspelen aan hem.

Haddock,

Als je geld zat hebt, dan kun je @Home eens bellen.
Maar ik zou het niet doen, want @Home ondersteund geen routers.
Alhoewel ze sinds kort zelf wel routers aanbieden.

En het advies dat door de website van Vigor Users wordt gegeven is: “Als je router het goed doet, blijf dan van de Firmware Updates af!”.
Heb ik uiteraard niet gedaan. :stuck_out_tongue:

Baal er zelf ook wel van dat dat ding het nog nooit langer dan zo’n 10 dagen heeft uitgehouden, maar ach het went. Rebooten is zo gebeurd en dan draait 'ie weer als een tierelier.

Schiet me wel net een optie binnen voor een auto-reboot:
Tijdklok op de voeding zetten, zodat 'ie elke nacht ff uit wordt gezet.
Alleen vervelend als je eens een nachtje flink wilt downloaden.