Routers - Mogelijkheden, ervaringen en prijzen

Ben zoekende naar een goede hardware-router voor een redelijke prijs, m.a.w. wie wil ervaringen uitwisselen?

Ik weet er zijn voor OSX ook (gratis) goede software-routers, maar lijkt me op een TiG4 niet altijd even handig als deze onderweg is zodat de rest van het netwerk met oudere Mac's niet meer op het Internet kan.

Bij voorbaat dank,
Bert

Gebruik zelf een software router met Linux maar heb ook goeie ervaring met het simpele model van Sitecom (heb ik bij een kennis geinstalleerd) en hij heeft voorzover ik weet nooit problemen gehad ermee (draait al enkele maanden!)

Suc6 met je keuze.

Heb zelf een FreeSCO (linux variant) draaien op een oude gekregen PC en dat werkt al enkele maanden perfect (waar een oude pc al niet goed voor is) maar bij mij op't werk verkopen we routers (hardwarematige) die via een web-based omgeving te configureren zijn en ook via telnet (bied nog meer optie's). Dit is van het merk [url=http://www.netgear.com/routers_main.asp]NetGear[/url] , dit is een link naar het routers gedeelte, wij dealen veel de 114 P, mijn vader heeft deze ook op de zaak staan en die draait al een zonnetje, ik geloof dat ze iets van € 120 moetten kosten ofzo.

Neem contact met mij op als je meer wilt weten, m'n mail is wel bekent, zo niet: zout@macosx.nl

Zoals eerder gemeld, heb ik zeer goede ervaringen met de router/switch van Vigor. (2200E) Ingebouwde DHCP server etc.

Dezelfde goeie ervaringen met de Vigor (model 2200x)als SLC. Het Airportstation kan ook als dhcp router fungeren.Moet je wel natuurlijk airport kaartjes installeren.

Ik maak gebruik van een Repotec kabel/adsl router, die was toen goedkoop en je kan het MACadres aanpassen (handig i.v.m. Chello).

[quote:post_uid0="Cyberwolf"](handig i.v.m. Chello).[/quote:post_uid0] Ja... heb ik ook, en is een van de items waar ik op moest gaan letten bij aankoop!

Bedankt!

[quote:post_uid0="Steve's lovechild"]Zoals eerder gemeld, heb ik zeer goede ervaringen met de router/switch van Vigor. (2200E) Ingebouwde DHCP server etc.[/quote:post_uid0] Was gisteren nog op hun website, maar kon niet direct zien/lezen of je op dit of deze modellen ook het Macadress kan aanpassen zoals hierboven geopperd bij Chello-abonnementen.

Zie ook het artikel over adsl...

[quote:post_uid0="Mmmarco"]Zie ook het artikel over adsl...[/quote:post_uid0] [b:post_uid0]Buitengewoon duidelijk en helder![/b:post_uid0]

Ik gebruik een Airport basestation als router/ DHCP server. Samen met een Powerbook een gouden combi! (de Vigor 2200W is trouwens goedkoper, en doet hetzelfde)

… Op een dag kun je niet meer zonder internet in de tuin  :D …

[quote:post_uid0="Bert"]Was gisteren nog op hun website, maar kon niet direct zien/lezen of je op dit of deze modellen ook het Macadress kan aanpassen zoals hierboven geopperd bij Chello-abonnementen.[/quote:post_uid0] Volgens de handleiding kun je een behalve het NAT protocol ook een statisch IP adress aan de router toekennen.Is dat hetzelfde als een Mac adress? Wat ook kan heb ik wel eens gelezen is je router aansluiten en chello bellen en zeggen dat je een nieuwe computer hebt gekocht en zeggen dat je geen internet hebt,wordt je aansluiting op nieuw gereset of zoiets en dan ziet chello je router als de nieuwe computer.

[quote:post_uid0="Torz"][quote:post_uid0="Bert"]Was gisteren nog op hun website, maar kon niet direct zien/lezen of je op dit of deze modellen ook het Macadress kan aanpassen zoals hierboven geopperd bij Chello-abonnementen.[/quote:post_uid0] Volgens de handleiding kun je een behalve het NAT protocol ook een statisch IP adress aan de router toekennen.Is dat hetzelfde als een Mac adress? Wat ook kan heb ik wel eens gelezen is je router aansluiten en chello bellen en zeggen dat je een nieuwe computer hebt gekocht en zeggen dat je geen internet hebt,wordt je aansluiting op nieuw gereset of zoiets en dan ziet chello je router als de nieuwe computer.[/quote:post_uid0] Het MACadres noemt men ook wel het hardware-adres, is uniek en blijft altijd hetzefde en is ook de reden dat UPC met haar Chello-abonnement er normaal gesproken zeker van is dat er maar een computer gebruik maakt van het Internetabonnement waarbij je volgens hun voorwaarden dan ook geen router mag toepassen. Bij elke verbinding scant de webserver bij UPC naar het hardware-adres van de bijgeleverde kabelmodem en dat van de computer en is dus heel iets anders dan het IP-adres. Het MACadres (niets te maken met onze Mac overigens) vind je bij je netwerkconfiguratie, en is een combinatie van cijfers en letters. Als ik me niet vergis is dit adres op de onze Mac verbonden aan de ethernet kaart en bij een windhoos aan de C-disk.

Wil je met een andere of nieuwe computer gebruik maken van hun diensten zou je inderdaad kunnen opbellen, maar je kan ook via een speciaal internetadres (weet ik even niet) naar hun webserver om de gegevens van de modem en computer in te voeren.

Gezien de support van UPC meestal te wensen over laat wil ik als gebruiker daar eigenlijk liever niets meer mee te maken hebben en wil ik het liefst een router waar ik zelf het hardware-adres kan invoeren, in dit geval dus het hardware-adres van deze PB 3400 die ik gebruik om te Internetten en te mailen.

Draai nu zelf met een NexIP IS050E van Uvex, het is een breedband router met 4 ports 10/100mbps switch. Prima apparaat makkelijk te configureren via http, en alles wat je z'n beetje in wil stellen kan ook: static ip/dynamic ip/DMZ/ip,mac,port filter ben er zeer te vreden over :)

misschien een beetje afwijkend, maar weet iemand waar ik een lijstje kan vinden waarop alle (of de belangrijkste) poorten (en waar ze voor zijn) staan. Ik wil namelijk vanaf mijn school met mijn iBook en remote desktop wel is op mijn G4 koekeloeren!! en ik wil kunnen FTP-en (gewoon met OS X) met mijn G4, maar ik krijg het niet aan de praat.

Ik zit achter een getweakte alcatel speed touch ethernet ADSL modem, en ik weet hoe je poorten moet mappen, (heb ik ook gedaan voor carracho, maar welke moet ik nou mappen als ik wil remote desktop-pen en FTP-en

groeten HS-L

Ik heb sinds 2 jaar een linksys router[ BEFSR 41] tot volle tevredenheid, internet aansluiting is van chello en 3 x pc en 1 x mac er op aangesloten. mvg derk

Bij dunnet 75 euro's , dit is echt de goedkoopste...

http://shop.dunnet.nl/dunnet/prod/shopgraph/128956-N-0.jpg

EUR 75,00 exc. btw
SELECTEER
DC202
Met deze xDSL/Cable router kunt u op eenvoudige wijze uw bestaande breedband (ADSL of kabel) internet verbinding delen via het netwerk. De router ondersteunt zowel PPPoE als PPTP (mxstream) waardoor u verzekerd bent van een probleemloze werking met alle huidige breedband verbindingen. De ingebouwde Firewall zorgt ervoor dat uw netwerk op een veilige manier wordt verbonden met het internet. De router is tevens voorzien van een ingebouwde 4 poort switch, zodat u direct een volwaardig netwerk kunt opzetten.

• Volledig platform onafhankelijk (dus inzetbaar in elk besturingssysteem).
  • Voorbereid voor de meest voorkomende PnP applicaties (MSN, Netmeeting, Yahoo Messenger)
  • Uitgebreide log-files met E-mail alert optie
  • Volledig Web-based management
  • Ingebouwde DHCP server
  • Ingebouwde Firewall
  • 10/100 Mbps netwerk
  • Ingebouwde 4-poort Switch :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: [/quote]

Ik heb een asante router. helemaal prima. Je kunt zelf een Mac adres toekennen eraan. Heel goeie router.