Roxio Toast 5.2 - crash bij opstarten

Toast 5.2 crasht als ik hem opstart. Bij 5.14 (en vorige versies) had ik daar geen last van. Ik gebruik macOS X 10.2.1 en heb een Que! Fire 8X8X32 CDRW.

Dennis

Dennis,

Ik heb net even in de roxio forums gekeken en je bent zeker niet de enige met dat probleem, dus je mag aannemen dat er ergens een bugje zit wat binnenkort wel weer opgelost zal worden.

Mijn probleem is dat ik na Jaguar clean geinstalleerd te hebben Toast helemaaal niet meer KAN installeren zonder OS9. 'Oplossing' van Roxio: eerst dan maar OS9 installeren… Mis ik nou iets of is dat een oplossing uit het Stenen Tijdperk? Kortom… er zijn nog wat schoonheidsfoutjes in Toast…

Peter

Als ik niet de enige ben dan zal update 5.2.1 wel snel komen.

Dennis

Dit komt doordat je waarschijnlijk een illegale serial hebt gebruikt...

Nee (kort maar krachtig)

Dennis

Als ik Roxio was had ik dan andere dingen gedaan dan alleen Toast laten crashen. IP versturen zoals de dames van Macromedia en Adobe doen.

Dennis

Op versiontracker staan bij de update daar ook een aantal reacties op en hoe het verhelpen.

Succes!

Ok, tnx

Dennis

Vers van de XLR8yourmac pers

" A lot of people - including myself - are still having a problem with Roxio Toast after updating with the final 5.2 Updater. The solution is to view the package contents (right click on the app and show pkg contents) then delete the "roxio.dat" file. Upon relaunch you will be prompted to enter your serial number and it works fine from then on.
C.P. "

Zo zou het moeten werken... Selecteer het Toast 5.2 icoontje, en control-klick er op. selecteer " pakket inhoud" zoek de " ROXIO.DAT" file en verwijder (delete) start toast opnieuw op en je krijgt een registratiescherm; indien je een geldig serienummer hebt zal het werken.Indien een illegaal of een te oud nummer niet, indien je legaal nummer hebt neemt dan contact met roxio ! :)

[quote:post_uid0="Gatekeeper"]Dennis,

Ik heb net even in de roxio forums gekeken en je bent zeker niet de enige met dat probleem, dus je mag aannemen dat er ergens een bugje zit wat binnenkort wel weer opgelost zal worden.

Mijn probleem is dat ik na Jaguar clean geinstalleerd te hebben Toast helemaaal niet meer KAN installeren zonder OS9. 'Oplossing' van Roxio: eerst dan maar OS9 installeren… Mis ik nou iets of is dat een oplossing uit het Stenen Tijdperk? Kortom… er zijn nog wat schoonheidsfoutjes in Toast…

Peter[/quote:post_uid0]
Wat ik me nu afvraag!
Als ik nu een roxio toast 5.2 koop dus geen update maar gewoon 5.2 installer .Kan ik die nu wel of niet installeren op X.2 zonder 9?

Even verschrikkelijk belangrijk zeker gezien de nabije toekomst van Macos9.
???

Aljo

Het werkt mooi niet, in macgeneration wordt uitgelegt dat alle ilegale versies niet werken voor toast 5.2. Zelfs wanneer toast.dat in de prullenbak gegooid is Jammer

Even zoeken in nieuwsgroepen en je komt een HOOP NUTTIGE informatie tegen !!!!

:wink:

Vanaf Toast 5.1 heb je geen OS 9 meer nodig. Toast kan dan zo op de mac worden gezet .

Snelle oplossing is het opnieuw invoeren van een werkend password. Dit werkt als volgt: Druk op tegelijk CTRL-Toast Titanium 5.2, kies toon pakket inhoud. Je krijgt nu de inhoud van de applicatie te zien, open Contents en daarna MacOS. Gooi ( Rox.dat ) weg en start toast opnieuw, je moet nu opnieuw registreren. Gebruik een password dat met 2 cijfers begint zoals de 5.13 versie (xx-xxxxx-xxxxx-xxxxx) en hij werkt weer. Als je hem niet hebt vind je hem wel in serialbox.

PS Zelf heb ik de orginele CD 5.01 maar het de update werkte ook bij mij niet op de nette manier.

Als je wil installeren zonder dat je OS9 op je mac hebt staan kan je ofwel zorgen dat je aan een 5.1 of nieuwere cd geraakt bij roxio. Anders zit je er niets op aangezien je toch een serienummer hebt een illegale 5.1 te downloaden en vanaf daar te vertrekken met je iegen serienummer. Zo heb je alleen osX nodig om te werken. :0

Ik snap de ergenis van de gebruikers. Ik hoop alleen niet dat we in dit forum mensen aan gaan zetten tot het gebruik van illegale software en serienummers. Ook al is het een 'twijfelgeval' hier. Het pakket is immers al gekocht. Ik ben absoluut niet roomser dan de Paus. Maar laten we proberen om het hier netjes te houden. Dus zonder verwijzingen naar de 'alternatieven'.

Als je mijn reactie goed gelezen hebt weet je dat ik zelf met een legale versie werk, als Roxio evengoed een update versie aanbied die niet werkt waar het wel zou moeten kan ik het niet laten naar een creatieve oplossing te zoeken.

PS. wat doen al die legale CD bakkers met hun brander ?

'Backups' maken van hun software :D Het gaat mij niet aan waar iedereen zijn software haalt, maar daarom hoef ik nog geen adviezen te lezen over 'alternatieve' pakketten. Laten we dit a.u.b. BUITEN dit forum houden! Bovendien heb ik zeeeer goed gelezen wat het probleem was. Maar jij kennelijk niet. Want ik heb zelf aangegeven dat het een twijfelgeval is, omdat de software al gekocht was. :(