Roxio Toast 6

Ik heb Toast 6, en wil een AVI bestand branden op DVD

Het bestand is 800 mb groot.
Als ik het bestand importeer in Toast blijkt het 5.2 gigabyte te zijn.

Terwijl er op een DVD schijfje maar 4.7 gb ruimte is.

Hoe komt het dat het bestand opeens 6x zo groot is geworden.
Doe ik misschien iets verkeerd met de instellingen ?

Je moet toch gewoon een AVI bestand van 800 mb kunnen branden ?

Pierre

(Tiger 10.4.2)

moet dat bestand als avi bestand gebrand worden of moet dat een dvd worden die afspeelt in je dvdspeler?

Indien het gewoon een datacd moet zijn, dan moet je dat ook zo aanklikken in Toast

Ik wil het later afspelen op mijn DVD speler op mijn computer.(een film)

Heb het in Toast aangeklikt als dvd-film.

Waarom wordt het 6x zo groot ?

Omdat die je film dan automatisch omzet naar het video-DVD-formaat. Probeer 'm ns als gewone data-schijf te branden.

Als j'm als gewone data gaat branden kan je de film natuurlijk niet op een dvd speler afspelen...

[quote:b8db9d7e8d="chonazz"]Als j'm als gewone data gaat branden kan je de film natuurlijk niet op een dvd speler afspelen...[/quote:b8db9d7e8d]

Ja precies Chonazz:

Ik zou hem misschien ook wel op mijn DVD speler willen draaien.

Lord_spianoman: Gewoon kopieeren zal wel lukken denk ik, ik neem aan dat het dan gewoon 800mb blijft.

Zijn er DVD schijfjes van meer dan 6gb dan ?

AVI is een gecomprimeerd videoformaat. DVD is daarentegen ongecomprimeerd. Als je in Toast een film wil branden dan zal Toast het bestand omzetten naar het ongecomprimeerde DVD formaat. Nu zeg je dat hij uiteindelijk bijna 6 GB groot wordt. In Toast kun je bij de disk opslaan als toast disk image. Dat doe je. Als ie klaar is, sleep je deze image (met de extensie .toast) op het Toast icoon en slecteer je 'mount' in het toast scherm. Deze DVD mount dan op de desktop. Nu kun je deze disk met roxio Popcorn naar max. 4.7 "verkleinen" zodat het op een DVD past. Vanuit Popcorn kun je ook direct je DVD branden!

Dank je Night dat ga ik even proberen.

Pierre

@ Night

Om dvd nu ongecomprimeerd te noemen vind ik ook wel weer wat ver gaan, ook al vergelijk je het met een avi/divx-je.

hihi

uitleg voor leken

Het hele videoconcept is bij AVI gewoon compleet anders als bij DVD, inclusief de beeldopbouw, aantal lijnen en resolutie

Met Toast 7 kun je automatisch een Avi (divx of niet) omzetten naar een dvd die ook echt past en gebrand kan worden op een single layer. Toast 6 kan dat helaas niet. Wat je kunt doen is eerst die Avi in iMovie gooien, deze bewerkt m wel automagisch naar dvd single layer grootte. Kun je meteen een menuutje er in gooien..

Ahum,

Toast 6 kan dat ook hoor, mits Quicktime player AVI en DIVX ondersteund

Toast 6 ondersteund maximaal 1 uur op een DVD...

Ow? Ik heb al vaker AVI's gebrand, maar dat waren er meedere tegelijk op 1 DVD (multi-part Video CD) en dat ging prima, ook als ze groter waren als 4.7 GB (Zie boven)

Maar dus niet als je het als een DVD-rom laat coderen...