Roxio Toast Titanium (remove .DS_Store en Icon icoontje)

Goedemorgen,

ik ben bezig met back-ups te maken op cd.
Wanneer ik een map van de server sleep die ik wil branden,
verschijnen er telkens .DS_Store en Icon icoontjes tussen de
bestanden en die moet ik verwijderen. Wanneer ik dat niet
doe verschijnt er een foutmelding.

Wie herkent dit probleem?

Groetjes Irma

Morgen,

Bij mij worden ze er ook bij gezet, maar krijg er geen foutmeldingen over.
Hoe luidt je foutmelding?

Ik krijg ook geen foutmelding :o

Ik heb er nu een paar achter mekaar die wel goed gaan. Als ik weer een foutmelding krijg dan maak ik wel ff een schermafbeelding van de melding.

Groetjes.

Deze bestandjes hoef je niet te verwijderen, toch? Of heb je er een specefieke reden voor?

Deze bestandjes bevatten slechts informatie over de weergave van het venster in het Mac OS. Voor de rest zie je ze niet en heb je er dus geen last van. Ik zou ze gewoon laten staan. Mocht je een CD gaan maken die ook op een inferieur systeem gedraaid wordt, kan je een andere instelling in Toast kiezen (compatable voor windhoos o.i.d.).

Suc6

Dit is de melding:

[img:0d242f9e40]http://img2.uploadimages.net/394769ICON.jpg[/img:0d242f9e40]

Deze icoontjes mogen van mij wel blijven staan, maar
dan krijg ik dus deze melding. Wanneer ik ze weghaal, dan
gaat het wel goed. :?

Ik had begrepen dat je juist problemen kreeg doordat je ze weghaalde. Vandaar mijn vraag waarom je dat deed. Nu begrijp ik pas dat het weghalen het juist mogelijk maakt te branden...

Met welke instellingen brand je de CD? Als je een CD maakt die alleen op Macs gebruikt gaat worden, zou de aanwezigheid van de bestanden geen probleem moeten zijn. Zo ja, zou ik eerst de voorkeuren van Toast proberen weg te gooien en anders het programma opnieuw te installeren.

Maar ook als kiest voor “Mac & PC” of voor “ISO 9660” zouden de bestande niet uit moeten maken. In het ergste geval zijn het bestanden waar inferieure systemen gewoon niets mee kunnen. Ik zou die twee dingen proberen in plaats van aan die bestanden te komen…

Suc6