Roze verkleuring....?

Hallo,

Heel regelmatig, maar nooit voorspelbaar begint mijn beeldscherm raar te doen. Er komt een roze verkleuring die soms van een aantal minuten tot uren aanhoud. Ook flikkert die verkleuring soms met horizontale strepen. Erg vervelend. Komt dit vaker voor? En wat kan ik er eventueel aan doen?

Ik heb Mac os X versie 10.2.8, processor 400 MHz, iMac powerpc G3

Meestal moet je dit zoeken in de beeldschermkabel of de contacten waar deze kabel in is geprikt. Tik als het zich voortdoet maar eens tegen de pluggen van de kabel en beweeg de kabel wat heen en weer om te zien of het verschil maakt.

[edit]Ik had niet gezien dat je een iMac hebt. Dan wordt het probleem toch iets groter, omdat er waarschijnlijk inwendig iets niet in orde is[/edit]

Hij is inwendig al overleden.... nu de rest nog :sealed:

Bekend probleem bij dat type iMac. Als pram zappen niets oplevert, dan is het een hopeloze zaak.

Nou Hopeloos, je kan het laten repareren, maar kost zo'n 200 - 250 euro. Als het inderdaad dat bekende iMac G3 euvel is. Videoaansturing o.i.d.

Je moet toch n batterijtje kopen, breng hem maar weg en laat ze hem eens goed oppoetsen of …

hm best klote dus, maar bedankt voor de reacties.

Ook al geprobeerd het scherm te calibreren en Techtool pro 4 geprobeerd?

Ik heb die roze verkleuring in een kleine oppervlakte aan de linkerrand van mijn Viewsonic 225 (22inch). Via een oude G3 beige met G4 ZIF en ATI Radeon 7000 PCi-kaart, die de oorzaak blijkt te zijn. De verkleuring treedt alleen op bij opstarten onder OSX en gaat weg na één minuut. Bij OS9 komt de verkleuring dus niet voor. :?