RSS kanalen

Om RSS-kanalen te openen in Safari, hebt u Mac OS X 10.4 of hoger nodig.

Mac OS X 10.4 is geinstalleerd. Wat nu?

Bart

Ehm, start Safari, open Help, klik RSS in het zoekvenster, en lees aandachtig door...

Maar even wat minder flauw: Het komt er op neer dat er een blauw RSS logootje te zien is in je adresbalk als een site een RSS feed aanbiedt. Daar kan je op klikken. Vervolgens kan je sorteren, zoeken, etc. En allerbelangrijkst: een bookmark maken, en als je die in je bookmark bar zet dan krijg je daar tussen haakjes te zien hoeveel ongelezen berichten er zijn.

Het werkt nog leuker als je meerdere feeds in een menuutje in je bookmark bar plaatst. Onderin het menuutje krijg je dan de optie “View all RSS articles” te zien. Als je bijvoorbeeld een aantal nieuws sites in een menu plaatst (zoals Apple al voor je heeft gedaan), kan je alle artikelen tegelijk zien, en bijvoorbeeld daarin zoeken op een onderwerp, zoals “EU Constitution”, of “Iraq”… Zo kan je natuurlijk ook in alle Apple RSS feeds tegelijkertijd kijken wat er voor nieuws op het gebied van “iPod” of “Tiger” te vinden is.

RSS in zoekvenster bij HELP levert niets op.

BB

Kijk je dan wel in Safari Help? En hebben we het allebei over Safari 2.0 in Mac OS X 10.4? Ik krijg 9 help topics, waarvan de eerste "About RSS feeds" heet.

En heb je de rest van mijn berichtje wel gelezen?

Sorry!!! ik zat in Safari 1.3

Mea culpa.

BB

[quote:1b0193d255="bistervels"]Sorry!!! ik zat in Safari 1.3

Mea culpa.

BB[/quote:1b0193d255]

Hu? Safari 1.3 en OSX 10.4 ?