Rsync fout (permission denied)

Hoi,

Naar aanleiding van het artikel in MacFan ben ik aan de gang gegaan met Rsync via de Terminal. Nu krijg ik zowel bij het script wat vermeld staat in MacFan als bij script vermeld op deze website de volgende foutmelding na uitvoering:

[img:15f1def49b]http://www.steinfortschaap.nl/extern/rsync.png[/img:15f1def49b]

Backup-en met mijn externe HD via USB2.0 gaat zonder problemen verder en werkt prima. Is er een manier om deze foutmeldingen te laten negeren of te laten verdwijnen? Deze melding krijg ik ook in iCal (ik laat het script aanroepen via iCal). Via een crontab zou je ook e.e.a. kunnen doen, maar ik weet niet hoe je een crontab moet invoeren.

Alvast bedankt voor de reacties.

Roep je het commando wel aan met adminitrator privileges? Als je dat niet doet krijg je namelijk allerlei rare foutmeldingen.

[quote:a6299f2615="kenmasters"]Roep je het commando wel aan met adminitrator privileges? Als je dat niet doet krijg je namelijk allerlei rare foutmeldingen.[/quote:a6299f2615] Is het wel slim om scripts te draaien met root-rechten? Kun je je systeem goed vern**ken als je niet oppast.

Nee, niet met je root, maar een user met voldoende rechten. Scriptjes draaien onder root is nooit verstandig.