rubber strip dvd/cd drive ingang hangt los

Op mijn iMac ontdek ik zojuist dat bij de ingang van de dvd/cd drive een rubber strip los hangt
( zie afbeelding)
-heb geen problemen met het invoeren uitvoeren van een schijf
-ik neem aan dat dit de afsluiting van de spleet is, ter voorkoming van stof. Klopt dat?
-kan het kwaad de strip in te korten, en dan weer te verlijmen, zodat hij weer strak zit?
-kan de iMac überhaupt zonder deze strip? (ik zou zelf een soort gordijntje kunnen maken.

Al bij voorbaat mijn dank voor het advies!

Hij kan zonder de strip, maar zou er wel iets aan doen zodat er inderdaad niet te veel rommel in je Mac komt. Zou me er niet te druk over maken. Zeker gezien de rotzooi achter de Mac, lijkt me dat voor jou niet echt een probleem :smiley:

Bedankt! Zuigt hij dan ook kabels en externe schijven op? :smiley:

Je kunt ook de computer openmaken en de strip weer op z’n plaats lijmen. Kijkende naar de foto heb je dan wel een zuignap nodig om de glasplaat te lichten en wat schroevendraaiers om het scherm, de DVD-speler en waarschijnlijk verschillende andere dingen los te maken voordat je erbij kunt, maar van wat ik van het binnenwerk van zo’n iMac gezien heb, moet dit best om doen zijn als je gewoon voorzichtig te werk gaat.

Eenmaal bij de strip aanbeland zou ik denk ik een contactlijm zoals Bisonkit pakken om hem weer op z’n plek te zetten, daar spaarzaam mee zijn en goed de instructies lezen over hoe zo’n lijm gebruikt hoort te worden, anders is er grote kans dat het een bende wordt :slight_smile:

@Jakko Westerbeke,
Bedankt! Maar daar zie ik toch te veel tegen op. Glasplaat is geen probleem. Ik heb er niet veel last van. Als dat wel het geval zal zijn, knip ik ze “aan de wortel” door, en plak een keurig gemaakt stukje rubber, met een snee erin, over de gleuf. Moet ook werken volgens mij. Overigens, als je op dit mankement googlet, wordt er voorgesteld de driver te vernieuwen. Het kan niet op!:

Ziet er goed uit. Als ik jou was zou ik alleen de hoekjes wat afronden voordat je het op de computer plakt, dan is er veel minder kans dat het losraakt.

Ga ik doen! Sterker nog, in het kader “het oog wil ook wat” ga ik dat stukje rubber exact dezelfde aluminium-kleur geven als de iMac-kast. Overigens is dat stripje rubber van de rubber-strip, die de binnenband beschermt tegen de spaak-knoppen van het fietswiel.

Zo’n vermoeden had ik al, afgaande op de foto :slight_smile: Ik heb wel het vermoeden dat het moeilijk gaat zijn om het een kleur geven die er ook op blijft zitten — veel verf hecht slecht op rubber, en zeker iets als een fietsbandlint zul je sowieso goed schoon moeten maken (onder meer met ontvetter) om te zorgen dat het er niet af gaat schilferen.