Rubberen stukje rechtsboven iBook afgebroken

Zoals de titel het al zegt, dat kleine stukje ronde rubber rechts boven op het scherm dat het dichtklappen beschermt, is afgebroken. Het is onwaarschijnlijk dat je deze los kunt kopen? Zit dit in het garantiepakket van Apple? Ik heb de iBook nu zo'n vier maanden. Ben er helemaal tevreden over...jammer dat het stukje er af mist. Voor het oog valt het niet zo op. Maar als je er mee werkt, blijf je er naar kijken. Ik heb de stofzuiger al helemaal nagepluist, maar tevergeefs. :( Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt!

Julian

Als het al onder garantie valt??? ze zullen waarschijnlijk de hele front icl. creme kl. rand vervangen dit komt incl. man uren denk ik rond zo'n 175 euri :(

Greetz Knarf

En dat betaal ik voor een diggie rechtsboven? Moeten ze nou echt dan een hele front veranderen? Zucht. Zijn er geen vervangers o.i.d? :(

Nee, ze zijn niet los te koop.

Wel zijn er vervangers te koop, in diverse maten, maar deze zijn niet grijs maat transparant.

http://www.macintoys.nl/artikelen/portable/wildeepz.php

Wel, het is altijd goedkoper dan 175 euro....maar het wordt er niet mooier op :( het is erg jammer iig.

Er is maar 1 manier om erachter te komen of het onder garantie valt. Gewoon even ermee terug naar waar je hem gekocht hebt dus. En vertel erbij dat het toch niet normaal is dat er na 4 maanden zomaar zo'n stukje rubber van afbreekt, en dat het toch duidelijk een fabricagefoutje moet zijn geweest. Als de iBook er verder nog netjes uitziet is er denk ik wel een kans dat ze hem weer netjes voor je in orde maken.

Ik zou ook een beroep proberen te doen op de garantie. Als jij er niks geks mee gedaan hebt, is het raar dat er zomaar rubber van je iBook valt. Mopperen dus!

Als ze niet willen meewerken kan je dreigen met je rechtsbijstandsverzekering (een beetje overdreven lijkt me) of je verlies nemen. maar dat zou ik niet doen voor ik een beroep op de garantie had geprobeerd!

Ik heb 'm bij Apple.nl besteld. Dus ik moet ze even bellen? Er is een stukje afgebroken toen ik 'm waarschijnlijk open deed. Het is jammer, want je zou verwachten dat het stevig is. Je kent het vast wel, je gaat er naar kijken en staren, eraan irriteren. Achteraf had ik het misschien beter niet bij Apple.nl kunnen bestellen?

Dat hoort niet. Als hij er nou op gevallen was ofzo, maar nee. Duidelijk genoeg. Bellen, dus. Dit is geen Apple-care-extended-zorg-betaalt-u-maar telefoontje oid, dit is gewoon garantie. En je kan prima bij Apple.nl bestellen, al is even langs gaan om ze er naar te laten kijken minder makkelijk...

Beetje zinloos topic is dit. Je hebt een specifiek probleem met je iBook. Neem dan contact op met de leverancier en kijk hoe deze je kan helpen. Wij kunnen met de beste wil van de wereld niet zeggen of dit onder garantie valt en wat het gaat kosten om het te repareren.

[quote:d287fdc784="macpro"]Beetje zinloos topic is dit. Je hebt een specifiek probleem met je iBook. Neem dan contact op met de leverancier en kijk hoe deze je kan helpen. Wij kunnen met de beste wil van de wereld niet zeggen of dit onder garantie valt en wat het gaat kosten om het te repareren.[/quote:d287fdc784]

Of het zin heeft bepaalt de vraagsteller en de mensen die er op reageren. :wink:

[quote:b36d6618e4="macpro"]Beetje zinloos topic is dit. Je hebt een specifiek probleem met je iBook. Neem dan contact op met de leverancier en kijk hoe deze je kan helpen. Wij kunnen met de beste wil van de wereld niet zeggen of dit onder garantie valt en wat het gaat kosten om het te repareren.[/quote:b36d6618e4]

Tja zinloos. Uiteindelijk brengen we niet veel aarde aan de dijk. Maar ik kan me best voorstellen dat het handig is een andere mening te horen. Sommige mensen zijn ook van nature uit onzekerder dan andere.

Nuja ik zou proberen boos worden dat het toch niet kan dat het zomaar loskomt. Je kan maar proberen…

[quote:4864a926cf="iSander"]Sommige mensen zijn ook van nature uit onzekerder dan andere. [/quote:4864a926cf] Maar die eventuele onzekerheid wordt hier extra gevoed door zonder goede motivatie te roepen dat dit wel eens 175 euro kan gaan kosten.

Waardoor de topic starter zich opeens gaat afvragen of hij er nu wel verstandig aan heeft gedaan om rechtstreeks bij Apple te bestellen.

Het antwoord is dus ja: bestellen bij Apple is ook verstandig. Is helemaal niets mis mee.

[quote:59794c268f="KNARFVries"]Als het al onder garantie valt??? ze zullen waarschijnlijk de hele front icl. creme kl. rand vervangen dit komt incl. man uren denk ik rond zo'n 175 euri :(

Greetz Knarf[/quote:59794c268f]

De hele front? Voor één klein, zielig rubberen dingetje? :roll:

ik doe het al een half jaar zonder dat rechter ding, net als één zo'n dingetje aan de onderkant. Jammer dan, voor mij haalt het niet het plezier van het maccen er vanaf :roll:

[quote:f43cdecf2c="Larz"]ik doe het al een half jaar zonder dat rechter ding, net als één zo'n dingetje aan de onderkant. Jammer dan, voor mij haalt het niet het plezier van het maccen er vanaf :roll:[/quote:f43cdecf2c]

Jullie moeten allemaal es wat zuiniger doen met je Macjes!! :x
:wink:
Ik heb mijn pb nu al 2 jaar en er zit nog geen krasje op…

En ja, je kan beter gewoon even Apple dealer bellen met deze vraag, die weten vast meer! :slight_smile:

hier wel wat meer krasjes :innocent:

[quote:f8a72b15f6="Larz"]ik doe het al een half jaar zonder dat rechter ding, net als één zo'n dingetje aan de onderkant. Jammer dan, voor mij haalt het niet het plezier van het maccen er vanaf :roll:[/quote:f8a72b15f6]

:x Wat is dat nou voor een instelling??!! Je iBook is duur genoeg hoor! Als het stuur van bijv. een nieuwe auto er na 2 weken ineens afvalt, dan laat je dat toch ook niet zomaar gebeuren? Hupsakee, terug ermee, je hebt gewoon recht op een reparatie!

heb ik ook geprobeerd bij CARD, maar dat wouden ze niet doen. Mail-a-mac waar ik mijn mac heb gekocht, deed geen reparaties (of weet ik veel hoe dat zit met dat wij leveren een mac maar niet garantie-gebeuren...).

Bedankt voor jullie hulp! Al vonden sommige mensen het topic enigszins zinloos. Ik zal zometeen Apple even bellen. Dit forum is supergoed man :)