Ik heb mijn iBook naar Card Services in Zwolle gebracht, en ik krijg nieuwe nopjes! Helemaal blij!
Hallo,
Ik heb totaal geen idee hoe ze heten, ik heb het internet helemaal afgestruind naar de zelfde grijze nopjes die in mijn iBook G4 in het scherm zaten, degene die er voor zorgt dat het scherm veilig en stabiel sluit. Ze zijn beide afgebroken. Ik heb op de Apple site gekeken, daar verkopen ze het blijkbaar niet. Op macintoys.nl hebben ze wel iets dat op nopjes lijkt, maar wil het liefst de orginelen.
Ik zit nog in de garantieperiode, maar Apple zegt dat het mijn eigen schuld is en niet bepaald een echt hardware probleem. Ze braken echter gewoon zomaar af! Door dit probleem zijn er nog eens blijvende witte vlekken op het scherm gekomen wat echt geen gezicht is.
Wie weet waar ik zulke rubbertjes weg kan halen? ik hoop dat jullie kunnen helpen…
[quote:c34edbf582="imathijs"]Ik kan ze dus nergens vinden. Onder accesoires of extras, overal heb ik gezocht. Ik zou misschien kunnen bellen....[/quote:c34edbf582]
Als je een apple service center belt kunnen ze die vast voor je bestellen, Scharnieren e.d. staan ook niet op de site, maar kunnen ze wel bestellen
hier verkopen ze zo ongeveer alles dat er in of op een ibook/powerbook zit. Ik heb er zelf eens gekeken omdat er een toetsje op mijn toetsenbord gebroken was. Ik moet wel waarschuwen: ze zijn niet goedkoop, maar wat ze niet hebben kunnen ze wel altijd nog bestellen:
Hmm vreemd dat die witte knopjes zomaar afbreken bij jouw G4. Ik zit nu zelf achter m'n G4 en bekijk die knopjes. Hoe kan dat in hemelsnaam afbreken door het sluiten en openen van je scherm?
In ieder geval hoop ik dat jij die nopjes snel kunt vinden.
[quote:03657da949="els"]Bij mij raakten de rubbertjes aan de onderkant los en die kreeg ik gewoon toegestuurd.[/quote:03657da949]
Dat is dan nieuw… ik moet er 21 euro voor betalen als ik ze wil bestellen. Zowieso, die nopsjes op het scherm kun je niet bestellen. Heb ik al een paar keer voor gebeld. Het blijkt dat je dan een hele nieuwe monitor casing moet bestelen.
Dan zou ik bij de Gamma maar van die iets minder subtiele maar transparante TESA stootdopjes halen...
[img:83a9051eb8]http://www.tesa.nl/iimages/92/4892_200_191_e.jpg[/img:83a9051eb8]
[quote:fc4d8e9db7="flyinghigh"]Hmm vreemd dat die witte knopjes zomaar afbreken bij jouw G4. Ik zit nu zelf achter m'n G4 en bekijk die knopjes. Hoe kan dat in hemelsnaam afbreken door het sluiten en openen van je scherm?
In ieder geval hoop ik dat jij die nopjes snel kunt vinden.[/quote:fc4d8e9db7]
Ik deed het scherm open een tijd terug en er miste een half nopje af. Dat is al geen gezicht. Een tijd later miste de 2e nop helemaal :roll:
[quote:fdfbc587d6="Larz"][quote:fdfbc587d6="els"]Bij mij raakten de rubbertjes aan de onderkant los en die kreeg ik gewoon toegestuurd.[/quote:fdfbc587d6]
Dat is dan nieuw… ik moet er 21 euro voor betalen als ik ze wil bestellen. Zowieso, die nopsjes op het scherm kun je niet bestellen. Heb ik al een paar keer voor gebeld. Het blijkt dat je dan een hele nieuwe monitor casing moet bestelen.[/quote:fdfbc587d6]
Mij willen ze ook niks toesturen. Dat is toch raar als je nog in de garantie periode zit. Langzamerhand maar zeker gaat 'ie nu stuk. :x Dan maar die strips van de gamma :sealed: