Ruis Apple tv3 via optische kabel

Hallo,

Raar probleem. Om zonder tv geluid via mijn Apple tv naar mijn versterker te krijgen heb ik een optische kabel van de Apple tv naar de versterker gelegd. Nu klinkt er constant een hoge pulserende piep toon in de achtergrond, lijkt op een draaggolf.
Als ik diezelfde kabel in de tv stop, is er niks aan de hand. Geen gepiep, gewoon prima geluid.

Iemand bekend met dit probleem en een mogelijke oplossing? Of is de voeding gewoon super slecht?

Bedankt!
Vincent

Als de TV niets laat horen, maar je versterker wel, lijkt het probleem dus bij de versterker te liggen.

Of is wat al te simpel gedacht?

Nogal:-) als je niks afspeelt hoorde dat gepiep. Als je muziek speelt hoor je gewoon geluid, dan is het lastiger om te horen, maar het zit er dan als "ruis" wel door heen.....

Oh ja, die optische kabel van je TV naar de versterker.

Ik dacht even van de Apple TV naar je TV. Maar dat slaat natuurlijk nergens op. :lol:

Vreemd verschijnsel ja. Ik herken het in ieder geval niet.

Ik hoor dezelfde piep op mijn versterker als de Apple TV uit staat. Zet ik de Apple TV aan dan is de piep weg. Advies: selecteer een andere ingang op je versterker als de Apple TV uit staat.

Optisch is digitaal. Ruis is dus onmogelijk. Hoewel een hoge toon niet echt ruis is...

Ik zou ook de oorzaak zoeken bij je versterker. Je zou je versterker kunnen aarden om bromtonen te voorkomen. Wat voor een type versterker heb je eigenlijk?

Wat ook de moeite is, reset of beter nog, herstel je AppleTV eens. Gewoon vanuit het menu. Wie weet wat het brengt!

Bij mij wordt die ruis vrijwel zeker veroorzaakt door de converter (digitaal/toslink naar analoog/tulp) die tussen de Apple TV en mijn versterker zit. (De versterker heeft geen optische ingang.)