Ruisend geluid uit Powerbook

Ben in bezit van 1 Ghz 17 inch powerbook

Sinds een paar weken komt er tijdens het gebruik een ruisend geluid uit de machine … duurt dan een minuut of vijf en stopt dan weer … na verloop van tijd begint het weer … en stopt dan ook weer na een tijdje.

Heeft iemand hier ook ervaring mee ? en is dit normaal ??

zou het een fannetje van de koeling zijn?

Als het heel subtiel is kan het wel eens je videokaart zijn. Ik heb dat ook met mijn TiBook500, als er een ikoontje in mijn dock beweegt klinkt het alsof er water langs ruist ofzo :)

Is de koeling denk ik. Staat in je handleiding dat dat gebeuren kan als het te warm wordt.

:finderoud:

Hij doet het ook als hij net aan staat .... dus dan is die machine nog niet warm..

vreemde is dat hij dit de eerste paar maanden nog nooit gedaan heeft … :o

ik heb hier 2 weken geleden ook een draadje over gestart. ik kreeg toen eerlijk gezegd geen bevredigend antwoord. Ik heb precies hetzelfde geluidje af en toe, en vraag me af of het iets te maken heeft met het automatisch defragmenteren wat macosx doet?

Wat een toeval(?) Sinds gisteren is het bij mij ook bezig. Om eerlijk te zijn dacht ik dat het kortsluiting bij de buren was o.i.d. maar na een luisterend oor gelegd te hebben op het toetsenbord kwam ik erzachter dat het geluid wel degelijk uit mijn ibookie(G3) kwam. Ik heb mijn computer vaak langere tijd aanstaan en mijn eerste vermoeden was eigenlijk een koeler die stuk was. Nu is mijn vraag eigenlijk hoe ik erachter kan komen OF dat het probleem is want mocht ik besluiten een nieuwe fan te kopen dan wil ik wel een behoorlijke kans hebben dat daarna het probleem opgelost is. Wat te doen? :oops: