ruisende boxen iMac

De boxen van mijn iMac maken een irritant ruis geluid als zelfs als het geluid gedempt is.

Aangezien mijn mac nog geen week oud is vraag ik me af wie er nog meer problemen heeft met de Pro Speakers van de iMac en kan ik er wat aan doen of moet ik terug met de boxen?

Khoop weer snel iets te horen van jullie!

:smiley:

Heb je ze goed aangesloten? en eens geprobeerd de plug een beetje op en neer te draaien?

Probeer eens andere speakers op je iMac en probeer je proSpeakers eens op een andere mac. Verder weet ik ook niet waar het aan zou kunnen liggen. Slecht contactje zou inderdaad heel goed kunnen.

ja ze zijn goed aangesloten en draaien aan de stekker leverd geen verbetering op :(

Maar wat voor een ruis heb je eigenlijk? is het echt hard of maar een beetje. Want als ik mijn oor tegen mijn pro speakertjes leg dan hoor ik ook wel wat ruis, en dat is maar een beetje.

Ga even met de speakers terug naar de winkel en sluit ze daar aan op een iMac. Krijg je daar geen ruis, dan weet je dat het aan de iMac zelf ligt.

Als je de iMac opstart met de bijgeleverde DVD, ruisen de speakers dan ook?
Zo ja, dan kan het de hardware zijn.

Op mijn oudere iMac DV400 heb ik ook soms dat de boxjes ruisen, soms zelfs als de computer uit staat. Het enige dat dan helpt is de schakelaar van het stekerblok uit te schakelen. Lijkt iets te maken te hebben met lekstromen oid. Op mijn nieuwe iMac in de huiskamer evenwel nog nooit vernomen.

Het probleem heeft zichzelf verholpen :P

Ik heb alles geprobeerd, maar nix hielp. Had de moed al een btje opgegeven :wink:

Maar de boxen zijn weer rustig, nu hopen dat t zo blijft :smiley:

bedankt in iedergeval weer voor de snelle reacties!

Toen ik hetzelfde probleem had was het omdat de plug niet goed instak. Dat ding kan er verder in dan je denkt...

Ik heb dat probleem wel met mijn iSub. Die ruist niet alleen, maar kraakt zelfs. Garageband is geen pretje, maar vreemd genoeg gaat muziek via iTunes wel goed.

Met je iSub lijkt me al helemaal geen pretje. Het gaat toch om een vrij prijzig setje. Tenminste, in mijn situatie was het alternatief vele malen goedkoper. Ik zou er toch mee terug naar de winkel gaan.

dit had ik ook, zelfs met externe speakers, maar de laatste tijd niks meer van gemerkt :)

die van mij ruizen sos ook een klein beetje, best wel raar - want ik heb het niet altijd. meestal hoor ik het niet eens. geen probleem als er geluid aanstaat ofzo, alleen als het geluid 'uit' is. denk dat het te maken heeft met stroom-toevoer ofzo.

Een beetje ruis is eerlijk gezegd zelfs vrij normaal. Ook wel versterkerruis genoemd. Als ik mijn oor zo'n beetje bovenop mijn soundsticks houd, hoor ik ook wel wat ruisen. Maar daar ga ik me toch echt niet druk om maken. Pas zodra het tijdens mijn werk achter mijn iBook storend is dat ik ruis hoor ga ik me afvragen of het normaal is. Meestal niet, en dan zou ik het zien als een reden om ermee terug te gaan naar de dealer.