SABmobile: instellingen zijn volgens mij goed, werkt niet...

Sabmobile aangeschaft en deze instellingen gebruikt:
server ip: 192.168.178.13 (het locale ip adres van m’n iMac)
server port: 8080
use https/ssl: uit
use api key: aan
API Key: 7bde… (copy & pasta overgenomen uit SABnzbd)
verbind via SSH tunnel: uit

Wanneer ik met deze instellingen een verbinding wil maken krijg ik bijna gelijk de melding ‘kan geen verbinding maken met de server (verkeerde IP/Poort?)’

Als ik het IP-adres wijzig naar mijn externe adres 84.25.xx.xxx dan duurt het wat langer maar krijg ik uiteindelijk dezelfde melding.

Ik heb Little Snitch gecontroleerd en daar wordt niets geblokt voor zover ik kan nagaan.

Het grote boze internet biedt ook niet veel hulp: alle hulp wijst richting de website van de ontwikkelaar. In zijn ondersteuning is sprake van een wizard om o.a. SABnzbd open te zetten voor verkeer van buitenaf. Nou, die instelling kom ik niet tegen bij versie 0.7.13…

Wat je moet doen, is in je modem/router een poort (8080 UDP en TCP) verwijzing maken naar je interne adres (192.168.178.13).
Dan gaat het wel werken. .
Je probeert nu namelijk een verbinding te maken zonder deze instellingen, maar zonder dat je deze poort verwijzing heb aangemaakt gaat het nooit werken.

.

Dank je rdg05 voor jouw duidelijke uitleg.

Ik heb op mijn ubee modem van Ziggo het volgende aangepast:

Local IP 192.168.178.13
Local Start Port 8080
Local End Port 8080
External IP 84.25.xxx.xxx
External Start Port 8080
External End Port 8080
Protocol both (= tcp & udp)
Description
Enabled yes

Alles opnieuw opgestart voor de zekerheid, maar je raad het al: nog steeds dezelfde foutmelding.

Bekijk dit filmpje maar eens.
http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_271999&feature=iv&src_vid=A5I4XdiVUxE&v=SiIMf_JFkDQ

Ik heb het filmpje bekeken en had het al op precies dezelfde manier ingesteld. Mailtje is intussen ook naar de ontwikkelaar gestuurd.