SABnzbd+ download niet op volle snelheid

Goedeavond,

Ik heb even een raar probleempje. Ik heb momenteel internet van Ziggo en haal 1200kB/sec download. Als ik download via nieuwsgroepen download ik echter rond de 600 kB/sec. Soms springt hij wel eens naar 1200, maar 9 van de 10 keer download hij op 600. Ik heb al de poort open gezet in mijn Airport Extreme N router, maar dat wil helaas niet werken.
Weet iemand hoe dat komt?

Alvast bedankt,

Marco

misschien is ziggo wel niet sneller.

Een paar tips: -Haal je de snelheid van 1200 kbps wel met andere programma? Probeer bijvoorbeeld eens de ziggo speedtest op speedtest.ziggo.nl . -Met hoeveel verbindingen download je tegelijk van het usenet? Hoe meer verbindingen hoe sneller het zal gaan. -Maakt het verschil uit als je bijv. dichter bij de router gaat staan ivm met draadloos of gaat het sneller als je via een ethernet kabel werkt? -Probeer eens een ander programma zoals unison, nzbdrop of nttpgrab (die is gratis) en kijk welke snelheden die halen -Is er een restrictie aan het het aantal connecties vanaf je nieuwsserver van Ziggo of aan de snelheid?

[quote:cb65690bfa="Elrithranduil"]Een paar tips: -Haal je de snelheid van 1200 kbps wel met andere programma? Probeer bijvoorbeeld eens de ziggo speedtest op speedtest.ziggo.nl .

Ja die haal ik wel gewoon met http.

-Met hoeveel verbindingen download je tegelijk van het usenet? Hoe meer verbindingen hoe sneller het zal gaan.

Ik heb de maximale verbinding op 10 gezet en nou download hij wel met 1200kB/sec. Kijken hoelang het duurt.

-Maakt het verschil uit als je bijv. dichter bij de router gaat staan ivm met draadloos of gaat het sneller als je via een ethernet kabel werkt?

Nee maakt niet uit.

-Probeer eens een ander programma zoals unison, nzbdrop of nttpgrab (die is gratis) en kijk welke snelheden die halen

Dat maakt helaas niks uit.
-Is er een restrictie aan het het aantal connecties vanaf je nieuwsserver van Ziggo of aan de snelheid?

Ja maximaal 4 bij nieuwsgroepen, maar momenteel heeft hij er 5. [/quote:cb65690bfa]

Ik heb een beetje voor je zitten lezen op het ziggo gebruikers forum. Ik heb zelf ook Ziggo maar gebruik al jaren de payserver van Eweka dus geen problemen bekend bij mij.

De strekking van het verhaal op het forum is dat de snelheid van de ziggo nieuwsserver sowieso niet boven de 25mbits uit kan komen. Verder zou het uitmaken of je vroeger een @home gebruiker bent geweest want in die regionen haal je een lagere snelheid.
Verder maakt het uit of je uit drukke nieuwsgroepen zoals .boneless download dan wordt de snelheid geknepen door de drukte.
Verder geld hoe ouder het bestand is hoe minder snel het gedownload kan worden. Een bestand van 1 dag oud scheen wel op de goede snelheid gedownload te kunnen worden. De berichten hierover liepen echter vrij uiteen op het forum dus misschien kan je het eens testen.

Mocht niks helpen dan kan ik je Eweka echt aanraden. Je betaalt er 7,50 voor per maand zonder contract je moet gewoon elke maand betalen en dat geeft je 30 dagen toegang. Je kan met 8 verbindingen downloaden en het gaat tot 40mbit (al haal ik 47mbit). De retentie ligt rond de 380 dagen.

Maak je gebruik je wel een paysever :P

Ik download zelf met XSNews. Ik dacht dat Eweka maar 4 connecties had?

[quote:71def47ab9]- Onbeperkt downloaden - Toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen - Supersnelle download snelheid tot 40 Mbit/s - Supersnelle eigen 100 Gigabit/s backbone - Meer dan 400 TB redundante storage online - Optimale compleetheid van meer dan 99,5% - Ongecensureerde toegang - Respect voor uw privacy - Tot 381 dagen retentie voor binaries groepen - Maximaal 8 connecties toegestaan per gebruiker - Toegang tot online control panel - Geen opzegtermijn - Telefonische helpdesk tegen lokaal tarief, email en chat support - Kostenloos SSL beschikbaar[/quote:71def47ab9]

Wel 8 connecties. Maar het was me ontgaan dat je ook een payserver hebt. Ik dacht dat je op de ziggo server zat. Dan is het wel vreemd dat je de maximale snelheid niet haalt. Als het aantal connecties het niet oplost zou ik eens voor een maandje een andere payserver overwegen om te kijken of je daar wel de beloofde snelheid behaalt.

Ik heb altijd bij Eweka gezeten en dat beviel perfect. Ik kwam laatst via via bij XSnews uit en is ook tevens een stuk goedkoper. Na mijn 30 dagen zal ik weer eens Eweka gaan proberen.

Je moet ook het aantal poorten op geven. de server van je eigen provider gebruiken is geen goed idee. voor mij werkt eweka het beste.

Veel providers knijpen de snelheid van bepaalde services zoals usenet. Je zal dus een payserver of een goede provider moeten zoeken.

[quote:89e1b060e0="Destiny"]Goedeavond,

Ik heb even een raar probleempje. Ik heb momenteel internet van Ziggo en haal 1200kB/sec download. Als ik download via nieuwsgroepen download ik echter rond de 600 kB/sec. Soms springt hij wel eens naar 1200, maar 9 van de 10 keer download hij op 600. Ik heb al de poort open gezet in mijn Airport Extreme N router, maar dat wil helaas niet werken.
Weet iemand hoe dat komt?

Alvast bedankt,

Marco[/quote:89e1b060e0]

Zorgen dat je in je applicatie aangeeft dat je alle 8 beschikbare sessies gebruikt, ik heb hetzelfde als ik minder sessies gebruik.

ik had het probleem ook in eerste instantie met sabnzbd.... ik heb ook een eweka payserver, sabnzb zet automatisch je connecties op 1.... als je hem op 8 zet zoals je krijgt bij eweka, dan pakt hij wel de volledige snelheid, hierdoor was het bij mij ook opgelost...

Toevallig geen download speed limit ingesteld?