Safari 1.0 crasht

Safari was mijn default browser. Toen Apple maandag versie 1.0 aanbood heb ik die meteen gedownload.

En sindsdien crasht het programma. Ik heb het weggegooid en opnieuw geïnstalleerd - hielp niet. Weggegooid, opnieuw gedownload - werkte nog niet. Alles weg en een oude versie van Safari die ergens op een back-up schijf stond, gebruikt - crashte ook. Preferences verwijderd, met de hele rest, alles opnieuw gedownload en weer uitgeprobeerd - Safari crasht.

Het programma liep als een zonnetje tot ik op het onzalige idee kwam om de laatste versie te downloaden. Ik heb van alles geprobeerd, maar het programma blijft onstabiel. Ik geef dit bericht in via MSIE - een programma dat ik al bijna een jaar niet meer gebruikt heb. Wat moet ik doen? Help!

Whymme

Wat ik van MacFixit begrepen heb is hetvolgende: Bij problemen met Safari 1.0 eerst via Archief in de Finder alles traceren en verwijderen wat Safari heet, gevonden met toegevoegd criterium "zichtbaarheid aan". Vervolgens dit herhalen met "zichtbaarheid uit". Vervolgens Safari 1.0 opnieuw downloaden via versiontracker en installeren. (je moet dus nog wel even een andere browser hebben), Succes.

Thx.

Gaan we gauw proberen. Ik heb er vanavond de puf niet meer voor. Ik zal laten weten hoe het afloopt.

Whymme

Heb je toevallig PitchHelmet of een andere plugin voor Safari geinstallerd? Zo ja, wis deze en download hier upgrades van. De oude PitchHelmet lied mijn Safari 1.0 ook crashen namelijk.

Helaas..

Geprobeerd alles met ‘safari’ in de naam te downloaden, visible en invisible (ik heb InVisibles 1.4.3. gedownload om de invisible files zichtbaar te maken in de Finder), alles weggegooid en opnieuw Safari gedownload - en toen ik het draaide, crashte het bijna onmiddellijk (de test is om twee vensters open te hebben en ze allebei een nieuw zoekadres te geven).

Ik heb geen 'hulp’programma’s draaien. Geen PithHelmet, geen localisatie.

We zoeken verder…

Whymme

uit mijn ervaring kan ik zeggen dat programma's met osx bijna altijd crashen omdat ze conflicten hebben met 1 of meer andere programma's die tegelijk draaien. Kijk dus welke vreemde programma's je op je comp heb, kijk bij je systeem voorkeuren bij opstartonderdelen... en ik weet niet of je het al gedaan hebt (ik heb je eerste post niet helemaal gelezen ;) repair privileges en mac janitor even doen...

Altijd repair priveleges doen, na elke update, en daarna herstarten.

En download anders een ouwe versie, niet veel slechter als je het mij vraagt, en w8 tot ze met de volgende update komen…

Aphez :?