Safari 5.1.4 update

Bevat verbeteringen op het gebied van prestaties, stabiliteit, compatibiliteit en beveiliging, waaronder:

De JavaScript-prestaties zijn verbeterd
De reactiesnelheid is verbeterd wanneer u in het zoekveld typt nadat de netwerkconfiguratie is gewijzigd of bij een fluctuerende netwerkverbinding
Er is een probleem verholpen dat ertoe kon leiden dat webpagina's wit oplichtten wanneer u tussen Safari-vensters schakelde
Er zijn problemen verholpen die verhinderden dat ingebedde pdf-bestanden en adresetiketten van U.S. Postal Service konden worden afgedrukt
Koppelingen in pdf-bestanden op basis van webpagina's blijven nu behouden
Er is een probleem verholpen dat ertoe kon leiden dat Flash-materiaal onvolledig werd weergegeven nadat u in- of uitzoomde via een vingerbeweging
Er is een probleem verholpen dat zorgde voor een donker scherm bij het bekijken van HTML5-video
De stabiliteit, compatibiliteit en opstarttijd bij het gebruik van extensies is verbeterd
Cookies die zijn ingesteld tijdens regulier browsen, zijn nu beschikbaar nadat de privémodus is gebruikt
Er is een probleem verholpen dat ertoe kon leiden dat sommige gegevens behouden bleven na het klikken op de knop 'Verwijder alle websitegegevens'

Thanks man! Soms is Safari namelijk echt niet vooruit te branden.

Merci voor het te melden.

Mooi dat ze deze veelgenoemde bug hebben opgelost:
[quote]
Er is een probleem verholpen dat ertoe kon leiden dat Flash-materiaal onvolledig werd weergegeven nadat u in- of uitzoomde via een vingerbeweging
[/quote]

Eindelijk: "Er is een probleem verholpen dat zorgde voor een donker scherm bij het bekijken van HTML5-video".

Heb een plugin dat YouTube filmpje in HTML5 worden geladen, maar dat het scherm dus telkens donker werd was echt stront irritant.

Bij mij werkt de "duim omhoog" knop in YouTube niet meer en de datum-selectie op een vliegticket-site. Het werkte wel en het werkt nog steeds in Camino, Chrome *en* Firefox. De update is dus niet helemaal 100%.

[quote=Froggle url=http://www.onemorething.nl/community/topic/safari-514-update#post-2378461 time=1331573844]Eindelijk: "Er is een probleem verholpen dat zorgde voor een donker scherm bij het bekijken van HTML5-video".

[b]Heb een plugin dat YouTube filmpje in HTML5 worden geladen[/b], maar dat het scherm dus telkens donker werd was echt stront irritant.[/quote]Waarom heb je daar een plugin voor? da's prima mogelijk met alleen Youtube… Ga maar eens naar www.youtube.com/html5 en voilá… Nou kan het nog zijn dat die plugin van jou een andere player gebruikt, maar afgezien daarvan lijkt-ie mij compleet overbodig (lees: zonde van de snelheid van Safari).

@TGV: maf, want beide zaken werken bij mij wel. Zowel de 'Duim Omhoog' (Like/I Like This) knop in youtube alsook de vliegtickets site, inclusief datumselectie. Kennelijk wordt je probleem niet veroorzaakt door de update (tenzij je een andere vliegtickets-site bedoelt dan ik natuurlijk. Lees: waar is de url?)…

Ook in versie 5.14 doet Apple helemaal niets aan het niet respecteren van privacy-instellingen en de Google-code die deze instellingen omzeilt. De forums staan er ook pas 2,5 jaar vol mee, dus: No hurry, Apple! Goed bezig! Het blijft voor mij dus Firefox.