Safari blijft website steeds opnieuw laden

Hallo allemaal,

De website van een vriend van me heeft een duidenlijk probleem met safari,
de linker tree laad steeds opnieuw en voor je het weet heb je tientalle vensters.
Aangezien deze tree bijna geheel uit java is opgebouwd vermoeden we dat het
een java probleem is.

Omdat hij via (jah ik weet het) windows werkt is het testen wat moeizaam. ( iCapture )

Ik neem toch aan dat safari java 100 % ondersteund, of is dit een zwakke plek ??

En weet iemand hoe dit probleem is op te lossen ??

Het is een site waar veel werk en tijd in is gaan zitten en dan willen we hem natuurlijk
ook voor de safari gebruikers 100 % toegankelijk hebben.

www.moederdegans.be

(De site is gemaakt met frontpage)

Alvast bedankt !

Ik begrijp echt de nood voor Java in een website niet. Zulk een applet, zeker voor een navigatie, is with all do respect, oerlelijk en totaal niet origineel. Bouw een mooie navigatie in XHTML/CSS, Image Ready of Flash, maar toch zoiets niet. Java is in mijn ogen overbodig voor gebruik in websites, niet te vergeten dat het traag en onstabiel is.

Frontpage met zijn eigen interpetatie van HTML. Dat is bijna als water en vuur, Frontpage en safari. dat vraagt om problemen.

Veeel sites waar Safari problemen mee heeft zijn met Frontpage gemaakt.

iBert wrote :

[quote:3ca46f45d9]Ik begrijp echt de nood voor Java in een website niet. Zulk een applet, zeker voor een navigatie, is with all do respect, oerlelijk en totaal niet origineel. Bouw een mooie navigatie in XHTML/CSS, Image Ready of Flash, maar toch zoiets niet. Java is in mijn ogen overbodig voor gebruik in websites, niet te vergeten dat het traag en onstabiel is.[/quote:3ca46f45d9]

In de tijd dat de website is gemaakt v.a. 1996 was er nog geen sprake
van gebruiksvriendelijke flash, xml etc etc.
Java is een van de oudste tools wat dit soort speciale effecten aangaat.
Daarbij wordt Java wat van SUN is wereldweid ondersteund (behalve Safari).
Of het lelijk is kan hij volgens mij niet beoordelen mist hij onze website
heeft gezien in explorer of firefox, mozilla, netscape etc.
Een alternatief zoeken voor Java zien we absoluut niet zitten aangezien dat
inhoudt dat de gehele website structuur herschreven moet worden.

himac wrote :

[quote:3ca46f45d9]Frontpage met zijn eigen interpetatie van HTML.
Dat is bijna als water en vuur, Frontpage en safari. dat vraagt om problemen.

Veeel sites waar Safari problemen mee heeft zijn met Frontpage gemaakt.[/quote:3ca46f45d9]

De tree aan de linkerzeide die gemaakt is in Java staat volledig los van het
rechtergedeelte dat gemaakt is in FP.
Dus FP zal in dit voorbeeld wel niet de oorzaak zijn van het probleem.

[quote:177ba5d24a="vanquish"]Een alternatief zoeken voor Java zien we absoluut niet zitten aangezien dat inhoudt dat de gehele website structuur herschreven moet worden.[/quote:177ba5d24a]

Als je website gedreven werd door een Content Management Tool of iets dergelijks zou het inderdaad tamelijk veel werk zijn, maar dit is statisch. Ik tel ongeveer een 60 pagina’s? Dit is dus hooguit 2 uurtjes werk. Je maakt een navigatie in XHTML/CSS of een alternatief, en deze moet je maar éénmaal toevoegen. Want ik zie net dat je gebruik maakt van een frameset, je navigatie is met andere woorden maar één pagina die overal terugkomt. Je hoeft je navigatie dus maar éénmaal te implementeren.

[quote:655b371b70="vanquish"]De tree aan de linkerzeide die gemaakt is in Java staat volledig los van het rechtergedeelte dat gemaakt is in FP. Dus FP zal in dit voorbeeld wel niet de oorzaak zijn van het probleem.[/quote:655b371b70]

Make no mistake about it. Frontpage is zo’n beetje de slepende ziekte op internet, en een allergie voor iedereen die het ook maar een beetje meent met webdesign. Het heeft de gewoonte van smerige code te genereren zoals je krijgt als je een pagina als HTML opslaat met Word. Ik heb er vroeger eens naar gekeken op een PC, het programma werkt niet eens gemakkelijk.

[quote:9b864f3a09="iBert"][quote:9b864f3a09="vanquish"]Een alternatief zoeken voor Java zien we absoluut niet zitten aangezien dat inhoudt dat de gehele website structuur herschreven moet worden.[/quote:9b864f3a09]

Als je website gedreven werd door een Content Management Tool of iets dergelijks zou het inderdaad tamelijk veel werk zijn, maar dit is statisch. Ik tel ongeveer een 60 pagina’s? [/quote:9b864f3a09]

Het zijn er alleen al 92 pagina’s die langer dan 30 seconden nodig hebben om te downloaden met 56k :wink:
verder:
1866 afbeeldingen
445 nieuwe bestanden gedurende de afgelopen 30 dagen
10596 hyperlinks
2647 externe links
7949 interne links
2541 bestanden in 93 mappen
+/- 400 webpagina’s
Er zijn ook pagina’s die niet bereikbaar zijn van binnenuit.
Dat kunnen bv speciale pagina’s zijn voor Google of ander search engine.

Via deze noodbesturingspagina kun je erin komen.
http://www.moederdegans.be/alternatieve_linkpagina_voor_de_besturing%20van%20de%20moeder%20de%20gans%20site.htm
Alleen zo snel als je een keuze maakt zul je wel weer in de knoop geraken met het onbreken
van reload frame ondersteuning in Safari.

Alles bij elkaar is onze website niet zo 123 omgezet naar een navigatie in XHTML/CSS.
Daarbij is er nog iets anders dat mij zwaar tegenhoudt om dit te doen.
Met zo’n verandering gaan ook al bestaande adressen, van alle reeds jaren geleden door google
geindexeerde pagina’s, verloren.
Natuurlijk worden die allemaal wel weer opnieuw geindexeerd mits je veel geduld hebt etc. ect.
Van onze dagelijkse min 500 tot 800 unieke bezoekers valt het grootste deel weg als je zo’n
verandering doorvoert. (pagehits dagelijks 3000 tot 4000)
Dus alles bij alles is het helaas niet zo eenvoudig als jij weergeeft.

Verder heeft het niets met FP te maken aangezien de fout uitsluitend ontstaat op het moment dat
er in het Javascript de reload page bij 1 frame commando wordt doorgegeven naar de browser.
Alle browser kunnen dit behalve Safari.
Firefox had hier in het begin enkele jaren geleden ook even last van.
Netscape en Mozila hebben het altijd al gekund.

Natuurlijk willen wij graag dat het werkt op alle browsers.
Dat er qua opmaak en functionaliteit van specifieke FP stuf in sommige browsers wat afwijkingen
bestaan is helemaal geen probleem.
Juist door de simpele .htm en .html werkt het perfect op vrijwel alle browsers.
Behalve de pocket pc explorer en Safari. Dit eerste vb. verklaard volgens mij ook dat het niets met FP
te maken heeft. Want FP en Pocket pc explorer is beiden M$.

Browser gebruik voor 2005
[img:9b864f3a09]http://www.hitslink.com/chartfx62/temp/CFT0507_03320031179.png[/img:9b864f3a09]

Microsoft Internet Explorer 6.0 53,221 85.18%
Firefox 1.0 2,733 4.37%
Microsoft Internet Explorer 5.0 2,639 4.22%
Microsoft Internet Explorer 5.5 1,814 2.90%
Safari 12 731 1.17%
Netscape 7.0 238 0.38%
Mozilla 1.7 165 0.26%
Opera 7.x 159 0.25%
Firefox 0.1 136 0.22%
Firefox 0.9 113 0.18%
Safari 31 94 0.15%
Safari 85 59 0.09%
Netscape 6.0 47 0.08%
Microsoft Internet Explorer 4.0 46 0.07%
Firefox 0.8 34 0.05%
Safari 41 34 0.05%
Mozilla 1.6 32 0.05%
Safari 10 28 0.04%
Netscape 4.7 23 0.04%
Mozilla 23 0.04%
Opera 8.x 21 0.03%
Mozilla 1.4 17 0.03%
Mozilla 1.8 14 0.02%
Microsoft Pocket Internet Explorer 4.0 12 0.02%
Netscape 4.5 10 0.02%
Mozilla 1.5 9 0.01%
Mozilla 1.3 5 0.01%
Mozilla 1.0 3 0.00%
Mozilla 1.2 3 0.00%
Konqueror 5.0 3 0.00%
Microsoft Internet Explorer t/2.1 http://www.googlebot.com/bot.html 2 0.00%
Netscape 4.0 2 0.00%
Netscape 4.8 2 0.00%
Operah 5 2 0.00%
Opera 6.x 2 0.00%
Safari 16 1 0.00%
Microsoft Internet Explorer 1 0.00%
Blazer 6.0 1 0.00%
Unknown 1 0.00%
WebTV Plus Receiver 4.0 1 0.00%

Total 40: 62,481 100.00%

Als je site zo aan mekaar hangt, denk ik dat het sowieso tijd is voor een drastische heropbouw van de website. Dat zullen je bezoekers ook weten te waarderen, want (dit bedoel ik uiteraard enkel opbouwend) wanneer ik je website bezoek krijg ik allesbehalve de indruk van te maken te hebben met een herberg. Je hebt er zo'n bonte verzameling van een beetje vanalles en nog wat van gemaakt, zonder een consequente huisstijl of layout.

Ik heb ook ervaring met het omzetten van zulke websites naar websites gedreven door een Content Management Tool (legio gratis en gemakkelijke mogelijkheden). Zulk een optie is de korte pijn, die je op middellange termijn enorm veel tijd en moeite bespaart. Je maakt één layouttemplate, die je vervolgens volledig laat invullen door het Content Management Tool, en je hele collectie van bestanden is netjes geordend in een database.

[quote:3d4dd3fab0="iBert"]Als je site zo aan mekaar hangt, denk ik dat het sowieso tijd is voor een drastische heropbouw van de website. Dat zullen je bezoekers ook weten te waarderen, want (dit bedoel ik uiteraard enkel opbouwend) wanneer ik je website bezoek krijg ik allesbehalve de indruk van te maken te hebben met een herberg. Je hebt er zo'n bonte verzameling van een beetje vanalles en nog wat van gemaakt, zonder een consequente huisstijl of layout..[/quote:3d4dd3fab0]

Sorry hoor maar ik kan je gehele opmerking helaas niet plaatsen.
Als je site zo aan elkaar hangt? wat bedoel je daar precies mee?
Die koppeling van Java met een conventionele website die voor 99% uit simpele html bestaat.
Wat is daar mis mee? Ik heb er qua onderhoud helemaal geen werk aan.

En hoe denk jij te weten wat onze bezoekers wel of niet waarderen.
Dit is jouw eigen gedachte die niet bij voorbaat de gedachte is van onze gemiddelde bezoeker
waarvan de gemiddelde leeftijd wel 2 x de jouwe is.
We krijgen zeer regelmatig mails van gasten waarin ze onze website prijzen voor
gebruikvriendelijkheid, uitgebreidheid en originele kunstzinnige opmaak door onze kunstenares
Sara Smerdon. (typ maar eens “mooiste websites” in Google
http://www.google.be/search?hl=nl&q=mooiste+websites&btnG=Google+zoeken&meta= en wie staat daar op 1?"
Welke site maakt überhaupt gebruik van een echte kunstenares als het gaat om opmaak etc.
Elke figuurtje op onze website is handgemaakt en geen kant en klaar template of dergelijk.
Daarbij is onze opmaak zeer bewust simpel gehouden omdat het een zo breed mogelijk publiek
dient aan te spreken.
Dat jij als jonge webdesigner dit niet aanspreekt kan ik best begrijpen. Alleen denk ik dat je er
beter voor waakt dat je niet denkt dat jouw smaak bij voorbaat door de meerderheid gewaardeerd wordt.
Als je dat denkt zou je in de toekomst nog wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen als
je een ingewikkeld webproject hebt gerealiseerd en uiteindelijk niemand blijft rondhangen op je site.
Hoe verklaar je dan dat onze gemiddelde bezoeker 6 a 7 pagina’s bekijkt per bezoek.
Maak eerst maar eens een website waar je dat mee voor elkaar krijgt. Ik weet uit jarenlange
statistieken onderzoek dat de gemiddelde website aan 2 a 3 pagina’s per bezoeker komt.
En we hebben het hier natuurlijk over uitsluitend informatieve website’s waar iets verkocht wordt
en dus geen forums of ander communicatiewebsite waar natuurlijk veel langer wordt rondgehangen.

Anyway ik ben benieuwd naar je uitleg want je opmerking over geen consequente huisstijl of lay-out
kan ik echt helemaal niet plaatsen.
Met welke webbrowser heb je eigenlijk gekeken?

[quote:3d4dd3fab0=“iBert”]Ik heb ook ervaring met het omzetten van zulke websites naar websites gedreven
door een Content Management Tool (legio gratis en gemakkelijke mogelijkheden). Zulk een optie
is de korte pijn, die je op middellange termijn enorm veel tijd en moeite bespaart. Je maakt één
layouttemplate, die je vervolgens volledig laat invullen door het Content Management Tool, en je
hele collectie van bestanden is netjes geordend in een database.[/quote:3d4dd3fab0]

En wat als de database corrupt raakt? Gaat dan de gehele website plat?
Niet voor het een of ander maar ik zie de afgelopen jaren legio webforums die ook met databases
werken uiteindelijk allemaal plat gaan en na verloop van tijd weer overschakelen naar een andere
forumtechniek die een stuk eenvoudiger is.
Natuurlijk moet je dan wel genoeg bezoekers hebben met zo’n forum wil de boel uiteindelijk vol lopen.
Maar is dat überhaupt niet de eerste vereiste dat een systeem op lange termijn zeker niet traag wordt
op vastloopt.
Met onze website heb ik in elk geval de afgelopen 9 jaar dat hij in deze opmaak loopt nooit een enkel
probleem gehad.
Alleen hebben we 1 x gehad dat de FP serverextensies opnieuw geïnstalleerd moesten worden.
Op de website zelf had dit weinig effect. Op zo’n moment werken alleen die specifieke FP tools niet
die je hebt ingebouwd zoals een lichtkrant of fotogalerie.

Ik weet het nog steeds niet. Databases etc zijn leuk en lijken in hun gebruik stukken handiger.
Alleen moet je er geen probleem aan krijgen want dan ben je dus echt de pineut.
Ik vergelijk zoiets met een moderne auto en een oudere auto.
Die moderne kan door computerstoring opeens geen zin meer hebben waardoor je volledig
afhankelijk bent van een garage terwijl die oude vaak met eenvoudige eigen ingrepen weer
aan de praat is te krijgen.

Anyway als je mij wat concretere voorbeelden geeft van het missen van een consequente huisstijl
of lay-out ben ik je echt heel dankbaar.
Als ik het bestaande succes van onze drukstbezochte restaurant website verder kan verbeteren
heel graag natuurlijk.
Blijft natuurlijk dat de eerste prioriteit is om onze linker besturingstree in Safari aan de gang te krijgen.
Of blijft mij niets anders om Safari zelf maar te contacteren en hen te vragen hier rekening mee te
houden in hun volgende update?
En hoe moeten we dan die wegvallende reeds geïndexeerde pagina’s in google gaan opvangen
bij overschakeling naar een database gestuurde paginaopmaak etc.
Bestaat daar ook een truckje voor…
Ik blijf nog steeds vrezen dat het helaas niet zo eenvoudig is als jij het in eerste instantie ziet.
Anyway aardig van je dat je in elk geval aanbiedt om te helpen :wink:

Jonge webdesigner? Ik zit ondertussen al 5 jaar in de sector, heb al een reeks websites van verschillende omvang gerealiseerd en sinds kort werk ik professioneel in een multimediabedrijf als grafisch/web designer. Ik ben grafisch begonnen, en heb ook een hogere opleiding genoten als programmeur. Dus ik weet heus wel waar ik 't over heb als je daar aan twijfelt.

Voor wij aan een website beginnen komt er eerst een stuk marktanalyse bij kijken, waarin we onder andere samenvatten door wie deze website bezocht zal worden, en hoe we ons kunnen concentreren op deze doelgroep. Vervolgens wordt een huisstijl opgesteld, een algemene look&feel die we gaan toepassen op de website. Dit gaat van vormen uit het logo, het logo zelf, de kleuren van de huisstijl, lettertypes, foto’s,… Dit is al een eerste aspect wat ik mis op de website. Hoe zou jij jullie look&feel samenvatten? Wat wordt er consequent toegepast en dergelijke? Want dat is eigenlijk wat ik mis.

Wat ik ondermeer bedoel met een allegaartje van pagina’s en thema’s op de website is dat je eigenlijk voor de website van een restaurant, er een portal van gemaakt hebt met DNS-registratie, kunst enzomeer. Je navigatie is gewoon een tree zoals je die vindt in Windows Verkenner, maar voor een website maak je normaal gezien aangepaste graphics en te volgen huisstijl.

Wanneer je zou overschakelen naar een database-gestuurde website, stel je ook hiervoor een doeltreffende strategie op. Je maakt één template met de nodige graphics en de huisstijl (gedreven door CSS), de rest wordt ingevuld door een Content Management Tool (zo zijn er genoeg gratis beschikbaar, die van zeer hoge kwaliteit zijn). Je database backup je volgens een vast schema, en dan ben je snel weer online in geval van een serieuze failure. Vroeger maakte ik ook elke pagina met de hand op als een statische HTML-pagina, maar iemand die nu een website van +50 pagina’s met de hand opmaakt als HTML, verklaar ik voor gek.

Logisch dat je een goede ranking krijgt in Google, je bent ook al jaren online zoals je zelf omschreef. Met zulke statistieken is opnieuw geindexeerd worden geen enkel probleem. Het is niet omdat inhoud in een database zit, dat hij niet bereikbaar is voor Google, hoe denk je dat bijvoorbeeld forumberichten anders geindexeerd worden. Vaak als ik een vraag opzoek over Apple en gerelateerde onderwerpen in het Nederlands, kom ik op MacOSX.nl uit.

Zulk een effectieve strategie als ik omschrijf maakt je het leven even gemakkelijk. Wanneer je nu de hele opmaak van je website zou veranderen (een proces dat je om goed te zijn om de 2 jaar zou moeten doorvoeren), zou het onbegonnen werk zijn. In een database-scenario, gebaseerd op een template, zou je enkel de template moeten aanpassen. Ik bedoel zulke commentaar enkel opbouwend, ik heb al meerdere websites zo gestreamlined of geadviseerd, met goede resultaten.

Dit is waarschijnlijk de boosdoener: [code:1:f81ef7204b] <META HTTP-EQUIV="refresh" content="1;URL=http://www.moederdegans.be/index1.html"> [/code:1:f81ef7204b]

Dit staat in het frame met de navigatie en vertelt de browser om elke seconde te refreshen. Safari interpreteert dat kennelijk als het refreshen van de hele site. Probeer eens om dit eruit te gooien en dan te kijken of Safari nog steeds problemen geeft.

[quote:11cfe147dd="tennapel"]Dit is waarschijnlijk de boosdoener: [code:1:11cfe147dd] <META HTTP-EQUIV="refresh" content="1;URL=http://www.moederdegans.be/index1.html"> [/code:1:11cfe147dd]

Dit staat in het frame met de navigatie en vertelt de browser om elke seconde te refreshen. Safari interpreteert dat kennelijk als het refreshen van de hele site. Probeer eens om dit eruit te gooien en dan te kijken of Safari nog steeds problemen geeft.[/quote:11cfe147dd]

Mmm echt heel vreemd. Van de 456 doorzochte pagina’s in mijn web komt deze regel
<META HTTP-EQUIV=“refresh” content=“1;URL=http://www.moederdegans.be/index1.html”>
op geen enkele pagina voor.
Is wel vreemd aangezien ik mij deze regel wel kan herinneren.
Weet je zeker dat er niet en of ander teken in veranderd is?

Weet je nog wat de paginanaam was waar je deze regel tegenkomt.
evt: index.htm, index1.html of index2.htm, loadframe.js of
http://www.moederdegans.be/menu/menu-definitie.js of
http://www.moederdegans.be/menu/menu-script.js

Als ik kijk in http://www.moederdegans.be/menu.html dan zie ik:

[code:1:89ce484fae]
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="en-us">
<title>Moeder de Gans voerstreek, voeren, teuven, slenaken, voeren, voerstreek,
teuven, epen, wittem, hotels, restaurant, restaurants, hotel, herberg,
apartement, bivac, wandelingen, huifkartochten, mountainbiken, fietsen,
voerstreek, voeren, gansen, moeder, moeders, kerstmis, kerstmenu, wandelen,
natuur, natuurvakantie, rust, gezellig, betaalbaar, heerlijk, uiteten, uit-eten,
restaurant, hotel, hotels, voeren, voerstreek, teuven, limburg, valkenburg,
zuidlimburg, zuid-limburg, Voeren, Teuven, Voerstreek, uiteten, eten, uit-eten,
restaurants, hotels, overnachting, wandelen, teuven, gans, ganzelever,
lekkereten, lekkeruiteten, voerstreek, biologisch, ecologisch, arrangementen,
streekgerechten, openhaard, domeinregistratie, domein tekoop, domein tehuur,
domein registratie, goedkoopste domein, gratis domein, goedkoop domein, fietsen,
wandelen, valkenburg, limburg, teuven, slenaken, golden tulip, tulip inn, beste
service, uiteten, voeren, vvv voeren, vvv voerstreek, hotel, restaurant, eten,
dineren, diner, kerstmis, kerstmenu.</title>
<meta name="Microsoft Border" content="none">
<META HTTP-EQUIV="refresh" content="1;URL=http://www.moederdegans.be/index1.html">
</head>
[/code:1:89ce484fae]

[quote:9ca5cbf82e="tennapel"]Als ik kijk in http://www.moederdegans.be/menu.html dan zie ik:

[code:1:9ca5cbf82e]

<META HTTP-EQUIV="refresh" content="1;URL=http://www.moederdegans.be/index1.html">
</head>
[/code:1:9ca5cbf82e][/quote:9ca5cbf82e]

Okay perfect dat is de pagina. Wel vreemd dat FP deze pagina niet aangeeft als ik vraag naar bovenstaand regel :?
Okay ik ga de regel er nu even uitgooien om te zien of alles dan nog werkt.
Alhoewel ik vrees dat we die regel er indertijd in hebben moeten zetten om alles functionerend te krijgen.
Maar je weet nooit dus ga ik het maar even proberen…

Yes ik heb hem eruit gegooid en van hieruit blijft alles nog gewoon :) werken Nu nog de ultieme test dmv Safari. Wie met een :apple: probeert het even uit?

Ik heb nu alleen nog een probleem.
Wanneer iemand naar http://www.moederdegans.be/menu.html surft komt de website niet in beeld
omdat hij niet doorgeladen wordt.
Op zich geen ramp alhoewel deze pagina wel door google is geindexeerd en dus nu vanuit google
niet doorverwijst naar onze website.
Bestaat er evt een alternatieve regel om hetzelfde te bereiken als met die weggehaalde regel?
Iets dat wel door Safari begrepen wordt?

Het herladen gebeurt nu niet meer in safari. Hij opent wel een extra venster als de pop-up blokkering uitgeschakeld is, dus helemaal lekker is de site niet; maar het werkt.

Dat openen in frames als je binnenkomt op een pagian kan je met javascript regelen – even zoeken op Google.

Dat extra venster dat hij opent is dat een klein venstertje met daarin de virtuele toer of is dit een volledig browser venster? Ik heb alvast een zinnetjes met de tekst "Klik hier als u niet automatisch wordt doorverwezen." op de pagina http://www.moederdegans.be/menu.html gezet. Anyway heel erg bedankt voor je scherpe inzicht op die <META HTTP-EQUIV="refresh" content="1;URL=http://www.moederdegans.be/index1.html"> regel. Martijn graag wil ik je hiervoor bedanken dmv een www.cadeaubon.be :) Als je mij via pm even je adres geeft laat ik je een exemplaar toekomen. Ben echt blij dat we dit probleempje hebben kunnen oplossen en Safari gebruikers nu ook bij Moeder de Gans terecht kunnen. Vanquish jij ook hartelijk dank om dit probleempje hier onder de aandacht te brengen van de Safari gebruikers. Als ik je weer zie van de week drinken we er eentje op :wink:

haha.. doen we :D