Safari bookmarks sync naar iCloud en toevoegen bookmark probleem

Hallo

iPad4 met laatste update.
Als ik in Safari een bookmark wil toevoegen dan krijg ik de melding dat ik moet wachten omdat de bookmarks gesynchroniceerd worden met iCloud.

Linksboven is voortdurend het upload/download wieltje aan het draaien. Op mijn oude iPad heb ik dat niet.

Ik zie wel in de safari toolbar het cloud symbooltje. Als ik er druk, dan krijg ik een leeg venstertje m.b.t tot mijn openstaande tabbladen. Maar volgens mijn werkt dat ook niet, want ik zie op geen enkele ander apparrat of op iCloud.com iets van mijn geopende tabbladen.

Wat kan de reden zijn dat mijn Bookmarks blijven synchroniseren? Hoe kan ik dat oplossen?

Als je niet wilt dat iCloud gebruikt wordt dan kan je dat uitschakelen in de Instellingen van je iPad (onder Safari).

Het kan even duren voordat je je bookmarks hebt gesynchroniseerd als je er veel hebt.

Bedankt, maar uitzetten heeft niets met mijn probleem te maken.

Het gaat over dat iOS Safari [b]blijft[/b] syncen met iCloud.
Met m'n iPad1 heb ik totaal geen probleem. Ik voeg daar een bookmark toe en het werkt. Maar met ios6 en iPad4 werkt het niet.

Staan iCloud backup en Safari sync al aangevinkt in Settings
op de iPad ?
Wellicht moet je ook op de mac (er van uitgaand dat
je een mac hebt) in iTunes aangeven dat
backups via iCloud lopen. Vink dit aan wanneer
je de iPad via kabel op mac aansluit.
Zet ook wifi sync aan op de iPad.

Het probleem is dat het blijft syncen.
Alle settings zijn gelijk aan elkaar ( iPad1 versus iPad4 ).
Het enige moment dat het niet synct is als ik b.v in text editing mode sta, zoals wanneer je in Safari in een tekst veld typt.

Schakel iCloud eens volledig uit op iPad4, dwz. alle 'schuifjes' op UIT.
Verwijder geschiedenis, cache en cookies uit Safari op iPad4 en Mac.
Vink bookmarks sync in iCloud op Mac en iPad4 af.
Zet na herstart alles opnieuw aan.
Ik heb soms ook het probleem dat bookmarks niet syncen.
Aan en uit zetten vehelpt dit iedere keer.

Bedankt voor het idee.

Had dit zeg maar 14 uur geleden gedaan, voor mijn vorige post, en toen werkte het niet. Heb het toen helemaal uitgedaan en gelaten tot 1 1/2 uur geleden. Werkte goed, maar nu net 15 minuten geleden weer dezelfde heisa. Mijn andere computers die syncen staan nog uit. Dus het is echt iets tussen iCloud en m'n nieuwe iPad.

Hoe kan ik alle bookmarks etc verwijderen van mijn iPad?
Als ik ze manueel wilt verwijderen krijg ik wel de rode button 'verwijder', maar er gebeurt niets.
Heb het sync en iCloud uit gezet, maar ze blijven bestaan en proberen te blijven syncen.

Is er een app of hetzij via de kabel naar een Mac, waarmee ik op bestands niveau op de iPad de bookmarks kan verwijderen?

Zet Safari in iCloud op de iPad uit.
Zorg daarna dat je geen internetverbinding hebt door het draadloos of bedraad netwerk uit te schakelen en/of
door wifi/3G uit te zetten.
Verwijder de bookmarks.
Herstel de verbinding en zet iCloud en Safari sync aan. Normaal vraagt iCloud nu of je een 'merge' wil.

Bedankt, maar helaas, allang geprobeerd.

Oke, had het gevonden. Heb de bookmarks verwijderd uit mijn Backup.

Vanuit je iPad lukte niet echt, wel als ik het hackte, maar kon nu geen gehackte iPad gebruiken. In de laatste backup stond het ook fout. Kon ook niet eens alle bookmarks vervangen via herstel/empty bookmarks via iTunes.

Hoe het wel werkte.
Heb mbv iBackupBot, mijn huidige bookmarks file in mijn laatste backup, althans een copy ervan, vervangen met een lege( bookmarks.db.info en een bookmarks.db ). Kon eventueel die van mijn iPhone gebruiken maar vertrouwde die bookmarks.db ook niet meer.

Daarna deze backup kopie in de /user/Lib../Appl-supp../mobile/backup folder gezet ( originele even er uit getrokken ).

Ipad hersteld en de laatste, dus aangepaste, versie gekozen om te gebruiken als installatie herstel versie.

Werkt perfect.