Safari bookmarks

Ok,

even zeker weten of ik niet e.e.a over het hoofd zie:

1. Kun je de bookmarks ook op alfabetische volgorde zetten? Safari doet nu een beetje lomp en zet alles in de volgorde waarin ik het heb aangemaakt, terwijl ik gewoon wil dat ie het op alfabetische volgorde zet.

[i:fd7d5c787f]opgelos[/i:fd7d5c787f]
2. Is er geen ander menuutje voor die bookmarks? Nu moet je altijd eerst dat bookmarks venster in om wat te vinden. Ik wil gewoon een dropdown zoals dat bij IE het geval is.

Ik heb een aantal mappen aangemaakt in de bookmark menubar. Als ik een bookmark aanmaak (appeltje-D) dan plaats ik hem in die map. Bookmarks indelen kun je doen via het bookmarks-venster.

Maar waar slaat safari de bookmarks op?
Onder library/safari staan wel wat onderdelen (bookmarks.plist en history.plist) , maar of er nou een snelle manier is om de bookmarks te importeren/exporteren…geen idee.
->handig bij backup

Je kunt [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18382]Safari Menu[/url] gebruiken. Daarmee krijg je rechts in de menu balk een menu erbij dat al jouw bookmarks uit Safari toont.

De bookmarks worden inderdaad in library/safari/bookmarks.plist opgeslagen, maar dat is een XML structuur die zich niet zo makkelijk laat sorteren.
Ik heb nog geprobeerd om de bookmarks naar een lege folder in de Finder te slepen en ze dan in gesorteerde volgorde weer terug te slepen.
Dat werkt niet. Ten eerste moet je ze 1 voor 1 in de lege folder slepen en 1 voor 1 weer terug. Ten tweede verandert de naam van sommige bookmarks daardoor.

Ok.

Maar hoe krijg ik ze nou op alfabetische volgorde?

Wat ik heb gedaan voor meteen een dropdown menu is :

Bij Bookmarks Bar mijn map gemaakt zodat mijn map meteen in het menu staat, dan hoef ik er niet eerst naar bookmarks zelf voor te gaan.
Een voordeel is hiermee (Als je Safari met Tabs hebt) dat er dan komt te staan van : open in Tabs.
Als je die optie kiest dan opent Safari meteen al je bookmarks die in je hoofdmap staan.
Zo kan je in een keer al je favorieten openen.

Dennis

[quote:bab3fca544="meneer de koekepeer"]Ok.

Maar hoe krijg ik ze nou op alfabetische volgorde?[/quote:bab3fca544]

Ik begrijp het niet helemaal, je kunt je bookmarks toch gewoon verslepen? Let op: wel [i:bab3fca544]in het bookmark-venster[/i:bab3fca544]. Op die manier kan je ze in elke volgorde zetten die je wilt, wel eerst op appeltje-optie-b drukken.

Ja maar kan safari ze niet automatish op alfabetishe volgorde zetten? Ik snap wel dat ik ze zelf kan verslepen, maar dat is zo'n onzin, ie doet dat uit zichzelf gewoon...

Volgens mij kan dat (nog) niet. Stuur je feedback naar apple (bug-report) en misschien zit deze feature bij versie 1.0 er wel bij :?

Hulpmiddelen zijn niet nodig om bookmarks in een menu te krijgen. De bookmarks die je in een dropdown wilt zien moet je in de map 'bookmark menu' van je bookmarkpagina zetten. Daarin kun je mappen met bookmarks of individuele bookmarks plaatsen. Die 'vallen' dan naar beneden als je het betreffende menu bovenin Safari aanklikt, net zoals dat ook in IE en andere browsers kan. Mijn meest gebruikte bookmarks heb ik zo altijd bij de hand, terwijl ik minder gebruikte alleen in de bookmarkpagina heb staan. Is reuze handig.

Peer, jij zoekt toch nog een uitdaging in [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?p=48388]Cocoa[/url]?

Dan heb je hier een mooie opdracht om mee te beginnen:
Open de bookmarks.plist
Laat de gebruiker op een (sub)map met bookmarks klikken
Sorteer die bookmarks
Schrijf de bookmarks.plist terug

Ik meld me aan als beta-tester.

Niet te kunnen sorteren is mij allang een wrevel: [i:524bb32c90]je sit maar te soeke[/i:524bb32c90].

Met de hand sorteren is toch wel te zot in dit hyperelektronisch tijdperk, niet waar?

Ik vond (retrograde van het woord bookmarks) [i:524bb32c90]skramkoob.com[/i:524bb32c90] dat wel de bookmarks van de IE, Net en Moz importeert doch niet die van de Saf. Dat ligt aan diens .plist-structuur i.t.t. de HTML van de eerste drie.

Er zijn heus nog wel meer bookmark(sorteer) pros maar die alle bekijken, nu even niet.

De redactie van Saf schrijven lijkt mij zinloos. De structuren verschillen teveel om maar even te veranderen…