Safari: cookies worden niet onthouden? [opgelost]

Hoi,

ik heb sinds kort een vreemd probleem met Safari. Ik heb verschillende fora waar ik lid van ben. En normaal gebruik ik altijd de optie die toelaat om mij automatisch in te loggen (op basis van cookies).

Nu heb ik gemerkt dat dit niet meer werkt, of toch niet volledig. Telkens ik mij bijvoorbeeld op het macosx.nl forum aanmeld, dan blijf ik aangemeld zolang Safari loopt. Sluit ik Safari echter volledig af en ga ik een volgende keer terug naar het forum, dan ben ik plots weer uitgelogd. Hetzelfde gebeurt ook bij andere fora.

Iemand die weet aan wat het zou kunnen liggen?

Ter verduidelijking, cookies staan op ‘Accept all’ en ik heb Stand en PithHelmet plugins geïnstalleerd staan… zou het daarmee te maken hebben?

Groeten & alvast bedankt,
Lode

Heb je al bij Safari/Voorkeuren/Beveiliging gekeken ? Daar kun je aanvinken: "alleen van sites die ik bezoek" En volgens mij eigenlijk alles, behalve "altijd" en "nooit", want zo staat het bij mij, en ik heb geen problemen.

[quote:ce36d11195="sedikit"]Heb je al bij Safari/Voorkeuren/Beveiliging gekeken ? Daar kun je aanvinken: "alleen van sites die ik bezoek"[/quote:ce36d11195] Jazeker, want je hebt daar drie opties (keuzerondjes). En bij mij staat daar expliciet 'All cookies' aangeklikt. Dat wat jij zeg is optie 3 en staat bijgevolg niet aangeklikt.

Ik heb safari 1.3.2. En daar staat bij mij nergens als optie bij die drie rondjes "all cookies". Bij mij staat: Acepteer cookies: "altijd" (niet aangevinkt) "nooit" ( niet aangevinkt "alleen van sites die ik bezoek" (aangevinkt)

En onderaan staat een vierkantje(aangevinkt) met de optie " bevestig versturen van niet-beveiligd formulier naar beveiligde website.
Ik vermoed dat jij de Tiger-versie van Safari hebt, en dan weet ik het helaas ook niet!

Nee, excuses, ik gebruikte de verkeerde benaming. Het is inderdaad 'Always'. Ik meende dat ik het wel ff uit het hoofd wist. Niet dus ;)

Maareuh… het probleem is blijkbaar verholpen. Ik heb eerst Stand & PithHelmet verwijderd. Uitgelogd. Dat bleek niet te helpen. Opnieuw Safari gereset (Voorheen had ik ook al meerdere keren Safari gereset).

Nogmaals een paar keer geprobeerd om in te loggen, dan de cookies gaan bekijken via Safari en expliciet verwijderd in dat scherm… Safari afgesloten, weer opgestart, opnieuw ingelogd… en nu blijkt het te werken. Of het echt daardoor komt weet ik niet. In ieder geval erg vreemd gedrag :slight_smile:

Toch bedankt voor je input!
En hopelijk blijft het nu weer correct functioneren.