Safari crashed elke keer, óók ná nieuwe installatie?

Hallo,

Sinds kort (ná installatie van update 10.3.5) crashed Safari elke keer als ik het programma opstart. De beginpagina is die van de Postbank.
Ik krijg de pagina eerst te zien en pas als hij volledig klaar is (het blauwe balkje bovenin is weg) dan knalt hij er meteen uit. Even later krijg ik dan de mededeling of ik een rapport wil versturen naar Apple.
Hierin staat dat de volgende melding:

Date/Time: 2004-09-13 17:09:12 +0200
OS Version: 10.3.5 (Build 7M34)
Report Version: 2

Command: Safari
Path: /Applications/Safari.app/Contents/MacOS/Safari
Version: 1.2.3 (125.9)
PID: 3787
Thread: 6

Exception: EXC_BAD_ACCESS (0x0001)
Codes: KERN_PROTECTION_FAILURE (0x0002) at 0x00000000

en dan nog heel veel gegevens.

Ook nadat ik MacOs X opnieuw geïnstalleerd had, met behoud van de persoonlijke gegevens en instellingen, gebeurt er nog steeds hetzelfde.
Ook het weghalen van de preferences van Safari helpt niet.
Is de enige mogelijkheid die over is MacOs X helemaal opnieuw installeren zónder de persoonlijke instellingen??
Wie helpt me?
Alvast bedankt voor de moeite.

Toevallig al de nieuwste updates erop gezet?

[quote:7ef42b822f=“apple support”]
Security Update 2004-09-07 v1.1 fixes the following issues in Security Update 2004-09-07 v1.0:

• lukemftpd: Corrects the path to the configuration directory
  • Safari (10.3.5 only): The Safari version number is changed to provide compatibility with web sites that use an old version-checking mechanism
    [/quote:7ef42b822f]

http://www.apple.com/support/downloads/securityupdate_2004-09-07_v_1_1(10_3_5_Client).html

Anders de startpagina proberen te veranderen door gelijk bij het opstaten op “esc” te drukken en het laden van de pagina te onderbreken. Wellicht kan een andere browser wel met de postbaank overweg?

Hmm, het lijkt er op dat Safari stabieler is met de security update van vandaag. (had ook veel last van crashende Safari met sommige websites) Meer ervaringen?

Alleen somtijds dat [i:63f49ec007]hyperlinks[/i:63f49ec007] niet gepakt worden, blauwe streep blijft hangen, er een melding komt van niet-bereikbaarheid, ik de URL-balk van Safari wit moet maken en hierin de reeds aanwezige URL moet aanklikken om de pagina wel te verkrijgen.

Bedankt voor de tip. Ik ga hem vanavond meteen installeren. :D

Helaas die update verhielp het probleem niet. :( Maar nadat ik een nieuw account had aangemaakt werkt het nu prima. :)

Omdat ik in het begin nogal wat tooltjes e.d. heb geïnstalleerd en daarna er weer
eraf heb gehaald is een “schone” user misschien beter en wil ik dus met deze nieuwe user verder…

Alleen is nu mijn vraag hoe ik alle documenten e.d. die onder de oude
gebruiker hangen over kan zetten naar die nieuwe gebruiker. Want bij
de oude gebruiker staan dus overal van die ’ verboden’ tekentjes; die
mag ik dus niet bekijken laat staan verplaatsen. :?

En hoe krijg ik mijn mailgegevens overgezet? En de gegevens uit mijn
Adresboek? En andere gegevens die in applicaties vast zitten en dus geen losse documenten zijn? :?

Ik hoop dat iemand me hierbij nog even wil helpen.

[quote:8ff1bc473a="apanken"]

En hoe krijg ik mijn mailgegevens overgezet? En de gegevens uit mijn
Adresboek? En andere gegevens die in applicaties vast zitten en dus geen losse documenten zijn? :?

Ik hoop dat iemand me hierbij nog even wil helpen.[/quote:8ff1bc473a]

Als het goed is kan je alles onder ~/Library/Mail/Mailboxes terugvinden…

Suc6!

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden!!

Uiteindelijk heb ik de oorzaak niet kunnen vinden, dus ben ik gewoon helemaal weer opnieuw begonnen.
Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd en heb inmiddels alle gegevens (documenten, mail, adressen,films etc.) uit een vooraf gemaakte backup gehaald. Alles werkt nu prima.
Nogmaals mijn dank voor het meedenken. :smiley:

Heb ik toch nog één vraagje:
Is het mogelijk om een kopie te maken van deze user met al zijn instellingen, want dan kan ik daar mee verder werken en mocht er dan wéér iets fout gaan, dan kan ik de user met fouten gewoon weggooien en weer een nieuwe (kopie) maken?? :?