Safari en downloaden

Als ik op mijn desktop op een downloadlink in Safari word de pagina waarop die link staat steeds opnieuw geladen in plaats van dat er iets gedownload wordt. Doe ik hetzelfde op mijn powerbook (ook Safari - zelfde versie) dan gaat hij wel downloaden. Voor zover ik kan zien staan beide Safari's helemaal gelijk qua voorkeuren. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

H

CTRL+muisklik en dan Bewaar als... :wink:

Ja, die ken ik, maar ik wil gewoon op een knop kunnen klikken zoals op mijn Powerbook, want soms doet CTR+klik het ook niet.

het is toch alt-klik? als je iets wilt downloaden..

Ik wil gewoon klik!!!! :evil:

:smiley: :smiley: :smiley:

Ik heb het probleem , dat als ik op zo'n download link klik, bijvoorbeeld bij versiontracker dan start bij mij applescript editor op en wordt er dus niets gedownload, vreemd genoeg als ik dan Explorer gebruik ipv Safari gebeurd hetzelfde , nu zij iemand laatst , gooi de prefs van beide weg misschien helpt dat, nu wil ik weten , waar bevinden die zich en als ik die weg gooi ben ik dan ook al mijn bookmarks kwijt of niet ?? Verder vroeg ik me af of meer mensen dit probleem kennen en hebben opgelost natuurlijk, ben benieuwd

De voorkeuren (preferences) staan: <Gebruikersnaam> -> Bibliotheek -> Preferences. Zoek daar even naar com.apple.Safari.plist. Die kun je weggooien. Zet wel eerst ff Safari uit. :wink:

Je bookmarks ed staan in <Gebruikersnaam> -> Bibliotheek -> Safari. Die blijven dus gewoon bewaard als je de voorkeuren weggooid!

Ok top bedankt, ga ik vanavond meteen proberen :)

Gebruik gewoon IE. Safari is in mijn ogen nog van b-kwaliteit. Veel java-scripts doen het niet in Safari. Jammer dat Apple dat ooit heeft gelanceerd. Anders hadden we nu misschien een snel IE6 gehad. Sorry, maar IE is nog steeds veruit het beste op de mac, alleen is het traag.

Absoluut niet mee eens, Richard, maar het is helaas off-topic.

Wat wordt er bedoeld met een “download link” op je bureaublad? Kan iemand mij een voorbeeld geven?

Bijvoorbeeld op www.versiontracker.com , daar kun je een progje zoeken dat je wilt downen, dan kies je die , er komt een knop met download now, normaal als je die indrukt gaat de browser hem dan downloaden, nu gaat om 1 of andere reden de script editor ann en wordt er niets gedownload. MMAARR , ik heb de prefs van Safari en script editor weggegooid en nu werkt alles weer ok, en veel sneller dan IE dus daarmee wil ik zoveel zeggen als , Safari is beter dan IE. Het was dus wel een vreemd probleem :? .