safari en downloaden

Hallo!

Iedere keer als ik bij versiontracker iets wil downloaden wordt er een nieuw wit venster geopend. Het lijkt dan of ie aan het “laden” is. Er gebeurt echter niets. De pagina blijft wit zoals ie is en er is niets gedownload.

Ligt dit nu aan safari, mijn instellingen van safari of aan mijn systeem?

Ik gebruik 10.2.8…

Alvast bedankt!
Ben

Ergens op dat scherm staat wel iets in de orde van 'if the download doesn't start automatically, please press this button blah blah'. Dan kan je in ieder geval downloaden, maar wat de reden is dat dat niet automatisch gebeurd kan ik niet zeggen.

hoi

ik had het vroeger ook maar dat was omdat ik ooit eens “speeddownload” had gedownload en geïnstallerd op m’n mac. eigelijk vond ik dat het niet wee vershil maakte dus gooide ik het weg. alleen was ik ‘preference’ vergeten te verwijderen en had ik hetzelfde probleem als jij. je moet dan gewoon die preference verwijderen en dan is het probleem opgelost , zo was het bij mij toch.

Hoi, Heb je al onder het menu window onder downloads gekeken? Optie-Appletje-L. Daar staat wat er daadwerkelijk aan het downloaden is. Je kan ook de Activity scherm gebruiken, mischien staat daar een clue wat er aan de hand kan zijn...

Gr.

Nou

Van alles geprobeerd. Maar het lukt nog steeds niet.
Dat activityoverzicht laat de link zien. En laad hem volledig…zou die hem dan ergens anders geplaatst hebben? Meestal gooit ie hem op mijn bureaublad.
Ook mijn prefs doorzocht…maar ik gebruik nooit downloadmanagers oid.

Ieder geval bedankt voor de tips!
Mischien moet ik nog een keer herstarten ofzo
Groet,
Ben

Ik weet niet of je de link door wil geven die je aan het downloaden bent. Trouwens in het "Download" venster staat ook vergrootglas, als je daar op klikt zou je er naar toe moeten springen.

[quote:2562c1b058="bennie"]....zou die hem dan ergens anders geplaatst hebben? Meestal gooit ie hem op mijn bureaublad......[/quote:2562c1b058] Als je kijkt bij Menu: Safari/Voorkeuren/ Tabblad:Algemeen zie je: 'Locatie gedownloade bestanden' Als het goed is bewaart Safari alles wat ie download op deze plek.

Misschien heb je een keer deze locatie veranderd…?

Succes

Hoi,

Het downloadvenster is leeg. Dus op het vergrootglas klikken heeft niet zoveel zin denk ik?
De links waarvan ik wil downloaden zijn:

Xupport
en httpmail plugin

Beiden via versiontracker.com/macosx
Bij de laatste gaat ie naar sourceforge, waar ik hetzelfde probleem heb…

tnx,
Ben

[quote:254f0028d2="Jewe"] Als je kijkt bij Menu: Safari/Voorkeuren/ Tabblad:Algemeen zie je: 'Locatie gedownloade bestanden' Als het goed is bewaart Safari alles wat ie download op deze plek.

Misschien heb je een keer deze locatie veranderd…?

Succes[/quote:254f0028d2]

Nope, die staat nog steeds op bureaublad…

De vraag is nu eigenlijk is dat altijd zo geweest? Zo niet, heb je enig idee wanneer het fout is gegaan. Update geinstalleerd of zo? Als het niet duidelijk is, gewoon herstarten. Kijk of het dan nog voorkomt.

Nee, het is niet altijd zo geweest....Ik kan me alleen niet herinneren wanneer het fout is gegaan. Bij de ene download kan ik wel naar de homepage gaan van de gebruiker. Daar kan ik "download link naar" gebruiken. En dan doet ie het meestal wel.

Wanneer ik naar sourceforge wordt gelinkt, dan is het weer een ander verhaal. Ik kan dan niet “download link naar” gebruiken.

Ik heb overgens net wel bij www.download.com geprobeerd. Daar kan ik wel downloaden… :?

Hmm, cookies ff weggooien? Ik xupport wel downloaden.. maar ja ik heb 10.3.4

Al aandacht besteed aan de tip van Zweefvliegerke? Veel mensen zien over het hoofd dat nieuwe software (vooral van derde partijen) problemen kunnen veroorzaken. En Speeddownload is berucht. Maar het kan ook iets anders zijn, natuulijk.

Ik heb net in mijn preferences gekeken en alles wat ik niet gebruik weggegooid. Downloadmanagers gebruik ik niet. Hooguit uitgeprobeerd.

Ik zie wel dingen die ik niet herken en die durf ik niet weg te gooien. Iemand een idee hoe je kan zien van welk prog ze zijn?

herstarten was ook al geen optie.

Heb je op sourceforge al een andere mirror geprobeerd?

ja de ene mirror doet er wat langer over dan de andere, maar uiteindelijk hetzelfde resultaat. Ik zal eens wat dinge verwijderen. Als ik de prefs nu eens 1 voor 1 in een ander, tijdelijk mapje plaats om ze uit te sluiten als boosdoener? Kan dat? Als ik ze dan later weer terugplaats, doen ze het dan weer gewoon....?

allemaal heel erg bedankt overgens!
Ben

Had je al de cookies nagekeken. Je kan in Safari bij preferences:security:show cookies doen. Gooi in iedergeval die van sourcefourge weg. Of gewoon alles. Daarna moet je dan bijvoorbeeld hier en daar wel weer je wachtwoord invoeren, zoals bij Macosx.nl :wink:

Heb je ook popups wel of niet aanstaan?

Heee. daar had ik nog niet aan gedacht! Ga ik meteen proberen!

Dank je wel!
Met de zon komen de goede ideeen! :lol:

Ben