safari en downloaden

kunt ge als ge iets gedownload hebt in safari dat direct laten opstarten?

Kies File>preferences>general en vink "Open 'safe' files after downloading" aan.

Is dat wat je bedoelt?

dat gebeurt toch al? "safe files" worden automatisch geopend. dit kun je uitzetten trouwens.

[quote:7f3f59ad5e="HRH"]Kies File>preferences>general en vink "Open 'safe' files after downloading" aan.

Is dat wat je bedoelt?[/quote:7f3f59ad5e]
jep

Volgens mij vroeg Kenmasters hetzelfde in [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=3628&highlight=]deze[/url] draad. Safari laat vaak films en pdf's bijvoorbeeld niet in een safarischerm afspelen/afbeelden. De bestanden moeten vaak vanaf bureaublad of downloadmap opgestart worden.

En als je naar de map toe wilt waar het bestand in staat, klik je op het icoontje naast het bestand wat je zojuist hebt gedownload.

Ik heb zelf dat auto-openen uit staan, werd er echt helemaal kriebelig van :frowning:

Stond bij mij al aangevinkt maar hij opent geen .sit documentjes

Misschien moet je nog even in de finder de voorkeuren instellen waarmee je wilt dat .sit bestanden geopend worden.

Kies info (appeltje - I in de Finder) en dan onder het stuk ‘Open with…’. Dit zal in het Nederlands zijn ‘Open met…’? Vink dan de optie ‘Change All’ aan (‘Verander alle…’?). Vanaf nu zullen alle .sit documenten geopend worden met wat jij aangeeft. Stuffit Expander, neem ik aan. Wellicht was dit nog nodig als de laaste stap in het geheel?

ik bedoel dat ze niet vanzelf openen als ze gedownload zijn. als ik er op dubbel klikte gingen ze wel open met stuffit expander

Dan moet je kijken naar de allereerste reactie (van HRH). Die zou moeten werken. Prerfs in Safari.

[quote:a24d08ed86="Leo"]Stond bij mij al aangevinkt maar hij opent geen .sit documentjes[/quote:a24d08ed86] uit zijn eigen als ze gedownload zijn