Safari en ftp downloaden

Weet iemand hoe ik Safari zo vriendelijk kan krijgen ook FTP-files te downloaden, of voor mijn part Explorer dat ik ook gebruik omdat het beter samenwerkt met een echte downloadmanager als iGetter. Onder meer bepaalde CD-cover sites hebben hun afbeeldingen zelf op een ftp-site staan, maar Safari noch Explorer weet hier raad mee.

Volgens mij kunnen ze er allebei mee overweg en ligt het probleem ergens anders. Stuur es een link.

Een voorbeeld: op audiocovers.nl krijg ik bij elk hoesje dat ik probeer, de melding dat Safari geen verbinding met de server tot stand kan brengen en dat is een ftp-server. Als jij een ftp-site weet die bij jou wel werkt, geef die dan even om te zien of het mij ook lukt, dan weet ik of het een probleem is dat alleen bij mij ligt.

Als ik in safari een ftp-site open wordt vanzelf explorer opgestart.

bij voorbeeld: ftp://borft.student.utwente.nl/

Ik weet niet precies wat het is, maar het is ftp…

Bij mij precies het zelfde kan ook de zerver niet vinden.

Ik heb de door jou aangeleverde site geprobeerd en inderdaad, je hebt gelijk. Safari zoekt zelf naar een programma dat FTP aankan, in mijn geval opent het Fetch. Wellicht hebben onze coverjongens dan toch een foutje gemaakt, waardoor het daar niet lukt.