Ik heb al een tijdje het probleem dat Ideal samen met ING niet werkt in Safari. Ik las dat er meerdere mensen hier last van hebben maar helaas nog geen oplossing of een tip gelezen om dit te verhelpen. Gezien ik veel via internet bestel en betaal lukt dit dus niet en ben ik genoodzaakt om Chrome te gebruiken, ik wil liever gewoon mijn vertrouwde Safari blijven gebruiken…
Ik betaal ook regelmatig met iDeal en zit bij ING. Maar ik gebruik Safari op de iPad, plus de ING app op de iPad. Dat werkt prima samen. Vanuit Safari word je doorgestuurd naar de app om te betalen.
Ik gebruik de imac met de nieuwste versie van Safari. Op alle andere apparaten zoals iphone en ipad werkt het prima… echter zit ik vaak achter het mooie 27” scherm en wil dan gebruik maken van online betalingen wat dan dus helaas niet meer werkt…
Wat wel eens wil helpen, is de Mac opnieuw op te starten (zet uit en dan weer aan).
Dan worden de dingetjes weer in de goede rij gezet en blijken problemen ineens niet meer aanwezig.
Dat is geen probleem, het vraagt om het te bevestigen in de App?
Dit zegt het,
In de app zie je de knop ‘Bevestigen’. Daarmee log je in.
Alleen in Mac OS kan ik geen App vinden, is ook niet mijn bedoeling wil gewoon via de browser bij ING inloggen.
Je hebt waarschijnlijk de ING app op je iPhone (of iPad) geïnstalleerd.
Vroeger moest je een TAN-code invoeren als beveiliging, nu vragen ze om in te loggen (en te bevestigen) in de ING app op je iPhone (of iPad). Zelfs als je bankiert op je Mac in Safari.
Correct, ik zou toch ook gewoon op de MacBook moeten kunnen bankieren en niet de iPad erbij hoeven te pakken, hoewel je tegenwoordig ook de code van je mobiel moet lezen.
Je iPhone is “bekend” bij de ING. (Je hebt dat ooit via een SMS-code in te voeren bevestigd.) En die fungeert nu als “twee stappen authenticatie” middel. Alleen je wachtwoord invoeren op de website op je Mac is niet meer voldoende.