safari en javascript

Ik heb iets vreemds met Safari sinds vanochtend. Pagina's van mijn eigen sites waar een nedstat tellertje opzit laden erg traag en de Nedstatteller komt niet in beeld. De andere pagina's zonder teller werken wel. Dit zowel met de pagina's op de server als de interne kopieen op mijn G5. Op mijn G3 met Safari en met Explorer op de G5 werkt alles wel goed. Cache geleegd, Safari gereset, maar dat helpt niet. Wanneer ik 'enable javascript' uit zet wordt wel de hele pagina snel geladen, inclusief tellertje. Het lijkt erop of javascript niet goed werkt. Hoe los ik dat op? Is dit een bestandje dat ik vanaf de G3 kan kopieren of zoiets?

Weet niemand een antwoord of ben ik te onduidelijk?

Blijkt nu dat ik na de cache op twee andere Macs geleegd te hebben de pagina ook niet wil laden. Het gaat o.a. om http://www.lrch.nl
Wanneer ik de nedstatteller erop zet wil de pagina niet. Zonder wel. Zowel op mijn G3 als G5 met 10.3.3 als op een 7200 met OS9.
Andere Mac gebruikers hebben geen probleem met het ophalen van de pagina.

Ik heb het systeem er opnieuw opgezet (archive and install) maar dat heeft niet geholpen. Alleen een probleem erbij. Ik kan nu alleen nog maar Photoshop bestanden openen via de filebrowser of via het open comando in PS. Dubbel klikken en naar de Dock slepen werkt niet meer…

Kan dat (opeens) aan de firmware van de Vigor router liggen? Of moet ik een clean install van het systeem doen? (waar ik niet echt veel zin in heb…)

Ik ben een beetje ten einde raad en hulp is zeer welkom.

Nou moe, werkt het opeens weer wel...

Behalve dus dat dubbel klikken op PS bestanden.

Pim