Safari / FireFox

Gegroet, hier ook weer een nieuwe en zeker blije Macgebruiker.

Mijn MacBook loopt al een zonnetje (zeker in vergelijking met mij ‘oude’ PC). Inmiddels wat nieuwe software gevonden om alles te doen wat ik vroege ook deed.

Ben erg positief, maar er komt toch een maar…

Heb toch wat problemen met FireFox en Safari. Een aantal sites werk bv niet goed. Ik weet dat een deel komt door de aanbieder, maar soms denk ik ook dat ik mssn niet niet voldoende pugins heb.

Bijvoorbeeld www.paradigit.nl werkt bij mij in FF (versie 2.0) niet. Hoofdpagina werkt wel, maar kan niet verder navigeren. Deze site werkt wel bij Safari.
Verder vindt ik het jammer dat veel op omroepgemist niet werkt (wel Flip4Mac geinstalleerd). Zowel in FF als Safari.

Nog een voorbeeld: de webcam van 3FM werkt niet! Volledige crash van QuickTime (forseer stop).

Verder is mijn MacBook volledig uptodate (denk ik).

Hebben jullie voorstellen voor aanvullende plugins in FF?

ik gebruik gewoon de windows media players for mac, ik had gezien dat je voor real media kan kiezen bij nl 1,2,3 ... maar dr in afspelen is een ander verhaal

en www.paradigit.nl doet die het bij iedereen dan in FF?

Die site doet 't bij mij prima in FF2.0. Ik had bijna een notebook besteld :P

Vreemd InternEd,

blijkbaar werkt hij wel bij jou in FF 2.0.

Dan zou het ook bij mij moeten doen! Toch?

Volgens mij is mijn systeem volledig up-to-date. Heb jij mssn een aantal ad-ons geinstalleerd?

Ik heb een MacBook met os 10.4.8 (build 8N1106)

Gr Feek

[quote:9d11e5f804="feek"] Verder vindt ik het jammer dat veel op omroepgemist niet werkt (wel Flip4Mac geinstalleerd). Zowel in FF als Safari.[/quote:9d11e5f804]

bij mij werken de laatste afleveringen (vanaf 2 weekjes terug) van uitzendinggemist.nl door middel van Real Player. Je kan bij UItzendinggemist de instelling op Real Player zetten en op real.com gratis Real Player downloaden.

idd de laatste tijd hebben ze gelukkig weer real-uitzendingen..... dat werkt idd!

ennu wonder boven wonder doet die andere site het nu ook. Geen idee wat ik heb gewijzigd (anders dat ik naar wat instellingen van java heb gekeken, niets gewijzigd overigens…)

Die site van Paradigit doet het hier prima in FF 2.0 (niet dat je die site ooit nog nodig hebt, je hebt nu genoeg aan www.apple.nl/store ;))

iemand enig idee wanneer de nieuwe netscape uitkomt voor OSX? Ik ben er al een tijdje op aan het wachten. Ik vind die namelijk fijner dan FF.

FF vreet geheugen. Ik gebruik meestal Camino als Safari het af laat weten.

laatste update van adobe flash?

paradigit werkt hier in FF2.0 normaal.
Heb je misschien een add-in geinstalleerd die mogelijk de werking van paradigit blokkeert (bv adblocker)

obi

Het gekke is dat hij het soms doet en soms niet (meer niet dan wel???)

Ja ik heb de laatste versie van adobe en nee ik heb geen ad-blocker.

Het blijft vreemd…