Safari fullscreen

Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van MAC OSX Tiger en ik ben werkelijk lovend over het systeem. Alles wat ik nog miste toen ik overstapte naar Apple heb ik nu :D dus ik ben een dolgelukkig mens ;) (ik wil eigenlijk nog een switcher verhaal schrijven voor nieuwe switchters maar goed de tijd is er nog niet voor). Enfin to the point ik mis nog een heel klein enkel dingetje dat ook in Tiger nog niet is opgelost.

Wanneer ik Safari in een fullscreen zet (en dan ook echt fullscreen) dan blijft er op de plaats van de dock (die bij mij verborgen is) enkele milimeters ruimte over. Kortom, mijn dock zit links verborgen en wanneer ik safari open zie ik links a 2mm desktop. Nu wil ik nog wel eens een drukke desktop heben en ik wil gewoon alleen mn internet pagina zien en niks anders dr omheen. Bij mn email werkt het uitrekken van het mail scherm echter bij Safari worden deze instellingen blijkbaar niet goed opgeslagen. Wanneer ik hem schermvullend maak en vervolgens afsluit en opnieuw opstart heb ik weer een paar milimeter dekstop.

Hopelijk kan iemand me helpen, het probleem is niet al te groot maar de detail maken het verschil he :innocent:

Edit: wanneer ik hem fuillscreen maak en opnieuw opstart bewaart hij volgens mij wel de grootte echter hij verplaatst het volledige scherm naar rechts (de scroll balk gaat iets buiten het scherm).

Zit incidenteel nog wel eens achter een Wintel, en kan me je probleem wel voor de geest halen. Maaaaaar.... Je bent een 'switcher'. Over een (heel) klein tijdje kun je jezelf niet eens voorstellen dat je dit wilt. Ligt natuurlijk wel een beetje aan de grootte van je scherm, maar wat ik bij Windows een ramp vind, is dat je zelfs in een programma zonder geopende vensters de achterliggende vensters niet kunt zien. Het is juist zo handig om lekker snel van programma/programma/finder te klikken zonder eerst je voorliggende programma te moeten 'minimaliseren'.

Je probleem lijkt me meer liggen bij je ‘drukke desktop’. Ruim dat ding op, ben je overal vanaf!

Uhhh… het is geen oplossing voor je probleem natuurlijk, maar misschien moet je als ‘switcher’ ook wennen aan een andere manier van werken?

Fullscreen working environments are the work of the devil! :evil:

And so is Micro$oft.

end of transmission…

Ze hebben gelijk, het is ff wennen. Toen ik switchte vond ik het hele gebeuren met programma's die alleen de ruimte nemen die ze nodig hebben maar vreemd omdat ik Windows gewend was. Probeer er zo snel mogelijk aan te wennen om programma's alleen de ruimte te geven die ze nodig hebben. Hierdoor werkt drag n droppen beter en na een tijdje wil je niet meer anders. Safari was vroeger bij mij zo groot als m'n scherm, tegenwoordig zo groot als nodig is en dat is eigenlijk veel fijner. Bijvoorbeeld een plaatje op een site opslaan kun je nu gewoon uit je browser op je desktop slepen ipv rechts klikken en dan save image as of zoiets. ff wennen maar wel heel makkelijk en fijn werken als je het eenmaal door hebt.

Ik heb de Dock gewoon onderin staan, dan heb ik het minste 'last' van die rand...

euh hoe maakt je safari schermvullend? of bedoelen jullie gewoon zo groot mogelijk, maar nog steeds met de knoppenbalk(en) zichtbaar? want die optie vind ik precies nergens in de menu's, noch in de help files (panther safari, nog geen tiger) ??

ik vind full screen en :apple: tab helemaal geen slechte combi hoor... ik zet ze altijd zo groot mogelijk...

Hoewel ik het er niet mee eens bent (full screen werken moet je zo snel mogelijk afleren)... Misschien is dit iets : http://haoli.dnsalias.com/Saft/ Er is een Tiger versie, maar kost wel 6 dollar :(. Echter daar krijg je een kiosk-mode en weet ik wat nog meer voor terug.