Safari Homepagina

Hallo,

Ik heb al herhaaldelijk geprobeerd om de startpagina van safari zelf te bepalen. Echter iedere keer na het sluiten van het programma is de door mij ingestelde startpagina weer vervangen door de inmiddels irritante pagina http://apple.netscape.com/apple.adp. Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen.

bij voorbaat hartelijke dank,

lila aoxomoxoa

Hoe doe je dat dan?

Ik neem aan dat je het volgende al geprobeerd hebt:
Onder Safari -> voorkeuren-> algemeen kun je aangeven welke pagina je als startpagina wilt.

Ik heb dat ook al eens gemerkt. Volgens mij gaat het niet goed als je een andere URL opgeeft en dan meteen je preferences afsluit. Probeer eens de start-pagina URL te veranderen, dan een ander willekeurig tabje te kiezen en DAN PAS je preferences af te sluiten. Ik krijg namelijk de indruk dat het een bugje is dat de wijziging pas opslaat als uit de betreffende optie in je preferences gaat en niet wanneer je je preferences afsluit.

Ik heb 't ook. ik heb ooit www.startpagina.nl als startpagina ingesteld. Hoewel ik die al een hele tijd heb vervangen door een ander die sneller laadt, komt hij regelmatig terug. En op voorspelbare tijden. Dan gaat het een tijdje goed en plots is hij er weer. Erg vervelend. Ik heb niet kunnen merken dat het aan crashes of herstarts ligt. Beide gebeuren misschien wel minder vaak dan het terugkomen van die stomme pagina. Een oplossing heb ik niet. :cry:

Waterman

Ik heb net jouw link geprobeerd. Inderdaad een irritante pagina. Hij geeft namelijk een opmerking over page has moved en dan een 404 page not found pagina, met veel reclame voor de netscape site. Balen, man.

waterman

Je moet je startpagina instellen in de systeemvoorkeuren ga in de systeemvoorkeuren naar internet en click de tab web aan. hier kan je eigen startpagina instellen

[quote:0fc6d8c98c="seroj"]Je moet je startpagina instellen in de systeemvoorkeuren ga in de systeemvoorkeuren naar internet en click de tab web aan. hier kan je eigen startpagina instellen[/quote:0fc6d8c98c]

laat dat nou net niet werken… Als ik het op deze wijze doe krijg ik ook zo nu en dan de bovenstaande ‘problemen’. En schijfbevoegdheden herstellen werkt ook al niet…

De voorkeuren van Safari al eens geprobeerd te verwijderen? Ik neem aan dat daar de homepage in wordt opgeslagen...

Ik heb het advies om na het veranderen van de url niet meteen de preferenties te sluiten gevolgd. Na het aanklikken van wat andere tabs en enige 'willekeurige' veranderingen heb ik het venster gesloten. Nu bij het opstarten van Safari krijg ik inderdaad de door mij ingestelde homepage.

vriendelijk bedankt voor de reacties en hulp.