Safari <> Internet Explorer

Ik download nu liever geen safarie , omdat er nog te veel aan gedaan moet worden , nu zit ik nog met mn IE

maar ik zou graag van jullie willen horen wat er nog mankeert aan safarie? :wink:

bijna niks

weinig ja, ben er erg tevreden over, kan je rustig downloaden en naast IE gebruiken hoor!

gebruiken er nog mensen I.E. ??

Zelf werk ik alleen nog maar met Safari en Camino.

je ziet niet hoelang het duurt dat je download binnen zal zijn , en je kunt je favorieten ook niet alfabetish orden , ik kan zo nog dingen opnoemen

Ik gebruik safari en camino. Af en toe ook netscape. Internet explorer voor de mac is zo gruwelijk langzaam...

Ik gebruik alleen IE nog om te Girtotellen. Bij blijkt de betalingskenmerk in Safari niet te lukken. In het vakje waar je 4 cijfertjes behoort in te geven kan bij Safari maar 3. Jammer.

safari > klapt nog iets te vaak en doet soms wat moeilijk met bepaalde sites - eerst maar eens lekke wachten op de officiele versie(ben wel blij met de overzichtelijke bookmarks)

IE> zoooo traag soms

Camino> wil ik aan beginnen is geinstalleerd maar ik kan mijn safari bookmarks niet importeren dus begin ik niet aan camino

Safari: Leuke browser met coole features. Maar cookies werken niet altijd en javascript werkt 70% van de keren niet. Ziet er dus veelbelovend uit, maar ik gebruik het niet voor dagelijks gebruik.

IE: Complete browser en goede ondersteuning voor alle sites. Vooral de traagheid is het grootste minpunt. Toch een uitstekende browser.

Camino: Combineert het beste van de twee bovenstaande: compatibiliteit met site en snelheid. Is ook een echte OSX-alike browser. Enkel Flash geeft soms wat problemen. Deze browser geniet nog steeds mijn voorkeur.

Safari (v67) is mijn voorkeurbrowser en werkt in bijna alle gevallen. Klapt inderdaad af en toe spontaan eruit. Voor die paar sites waar Safari niet werkt gebruik ik Netscape 7.02. IE gebruik ik alleen als het echt niet anders kan en de site helemaal verpest is voor IE.

Ik gebruikte eerst Safari(alle versies gehad) maar die crasht veel te vaak, ander probleem is dat je niet kunt zoeken op ebay met safari. Wel een must voor een ebay verslaafde zoals ik.

IE heb ik maar heel weinig gebruikt, ik vind dit gewoon een bagger programma.

Camino gebruik ik nu en is erg goed naar mijn mening. Allees een enkele site werkt niet goed maar verder een uitstekende browser.

[quote:dec8bb7863="kenmasters"]ander probleem is dat je niet kunt zoeken op ebay met safari[/quote:dec8bb7863] Dat werkt bij mij probleemloos met Safari.

nou als ik moet kiezen tussen Safari en IE. Is de keuze snel gemaakt. Ik snap niet dat ze dat IE nog standaard bij de mac durven leveren.

Safari is mijn main browser en gebruik die om 95% van mijn surfbehoeften te bevredigen. De andere 5% zijn verdeelt over netscape en omniweb. Vraag me niet waarom ik geen camino meer gebruik, want ik zou het zelf niet weten. Waarschijnlijk heb ik al een kant gekozen in de Safari / Camino oorlog :stuck_out_tongue:

Ik gebruik mozilla 100% voor mijn surf praktijken, de andere browsers vind ik allemaal net niet ;)

[quote:213d9526e2="appeltje"]je ziet niet hoelang het duurt dat je download binnen zal zijn , en je kunt je favorieten ook niet alfabetish orden , ik kan zo nog dingen opnoemen[/quote:213d9526e2]

Ik kan zien hoelang een download duurt. En favorieten alfabetisch ordenen gaat best - je moet het enkel handmatig doen :slight_smile:

Ik vind trouwens de manier waarop je favorieten kunt opslaan in Safari geweldig; als je een pagina wilt opslaan, kun je in Safari het ding meteen op de juiste plaats, in de juiste map, zetten. Heerlijk! In vroegere browsers had ik een hele lijst met favorieten, ongeordend omdat ze niet meteen op te ruimen waren.

Als ik al een fout vind bij Safari is het dat de link-balk niet als de menubalk werkt; dat je iedere folder in de balk daar aan moet klikken om hem te openen, ipv een keer een folder aanklikken en dan opent elke folder zich automatisch als je ernaar wijst.

Whymme

Hoe doe je dat dan? Ik kan het niet zien. Verder mijn grootste nadeel aan IE: het is van M$ Even wachten op een nieuw versie van mac os x, daar zal safari ipv IE de internetbrowser worden. Dit komt door dat contract van ms en apple uit 1998.

Safari heeft potentie en voor een beta werkt het heel goed. Daarnaast is het van apple, dus die zullen er hard aan werken om het te perfectioneren.

je hebt in safari toch een downloadvenster en daar zie je toch alles kwa snelheid, hoeveelheid....( command+option+L )

Je hoort het wel vaker: in safari kun je de bookmarks niet automtisch op alfabetische volgorde zetten... Wie zet zn bookmarks nou op alf.volgorde? Dat is het meest domme systeem waarvan ik ooit heb gehoord (van mij mag het overigens hoor, als je er blij van wordt). Je gaat je klerenkast toch ook niet op alf. volgorde van de merken zetten. Je legt de sokken in een lade etc. (tenminste als je het een beetje netjes probeert te houden)

Safari is de eerste browser die een dergelijke gestructureerde manier van bookmarks (veel bookmarks) beheren op een bruikbare manier mogelijk maakt. Net zoals iTunes dat deed met mp3’s (hoewel je hier natuurlijk wel op alf. volgorde kunt sorteren)

ík zet ze binnen élke groep in alfabetische volgorde. erg gemakkelijk, joh. :P

Ok, ik zie dat dat wel eens kan werken... Ik ga het ook maar eens proberen :D :P

Wat nog beter zou zijn (wat mij betreft) is een systeem als in iPhoto, zodat je iedere bookmark metadata kan meegeven en daar dan op zoeken en filteren. En waarom niet 1 metadataveld met een automatisch gegenereerde samenvatting van de pagina. Kan je nog makkelijker zoeken…