safari jpg screenshots!

Bij toeval ontdek ik:Klik in safari op een willekeurig plaatje en sleep het buiten het safari kader.En wat zien we op het buroblad:Een JPG van het plaatje.Reuzehandig. :lol:

dat heeft explorer ook al vanaf 3.0 en bij nerscape zit het er altijd al in meende ik

nooit gemerkt :oops: bovendien explorer,liever niet.

thanx torz, ultrahandig inderdaad, iets wat ik miste bij chimera.

Wat ik overigens erg fraai vind is het downloadvenstertje dat precies aangeeft wat er met een dl gebeurt, unzippen etc. cool!

hehe :)

wat een tip! :smiley:

[quote:8744ab2469="nankovic"]thanx torz, ultrahandig inderdaad, iets wat ik miste bij chimera.[/quote:8744ab2469] Que? Als ik een plaatje selecteer en buiten het venster sleep, dan krijg ik echt een gifje op de desktop (of het venster waar ik het loslaat). Of gaat het specifiek om een jpg?

Ik gebruik wel de laatste nightly build.

nightly build dat is toch chimera? werkt bij Safari(en IE en Netsc)

[quote:ea1564a511="Torz"]nightly build dat is toch chimera? werkt bij Safari(en IE en Netsc)[/quote:ea1564a511] [i:ea1564a511]En[/i:ea1564a511] bij Chimera dus. :)

Ik gebruik alleen Chimera, nog geen Safari…

Dit kan toch allemaal al jaren of ben ik gek?! :shock:

Kan ook,maar ik wist het niet en kennelijk ook anderen niet,en in chimera kan het niet.Andere browsers gebruik ik niet.

Kon me al niet voorstellen dat ik iets wist wat een ander niet weet LOL

Kennelijk weet je meer dan je zelf denkt. :wink:

Euh Torz wie was het eerste met drag and drop? zelfs in OS8 werkte dit al met explorer. :lol:

Inderdaad een feature die ontbrak aan chimera.

Er zijn wel meer features die je soms niet weet.Je gebruikt ook maar vaak de helft.Nu ondek ik weer dat je een quicktime filmpje of jpg in de browser dragt en dropt ,dat kun je het plaatje of filmpje gewoon zien. Nooit gebruikt. Gebruik andere methoden,maar dat wil niet zeggen dat het er niet is.

[quote:0e8c450b72="Torz"]en in chimera kan het niet.[/quote:0e8c450b72] Praten we nu langs elkaar heen? Als ik een plaatje [i:0e8c450b72]in Chimera[/i:0e8c450b72] vanuit het venster naar mijn bureaublad versleep, dan verschijnt dat plaatje ook op het bureaublad (als bestand). Hoe kom je er nou bij dat dat in Chimera niet kan dan?

Ik heb het getest met png’s, jpg’s en met gifjes.

als ik plaatjes van mijn bureaublad afhaal in chimera,en op mijn buroblad drop,dan krijg ik geen jpg. of zoiets maar een url bestand.

Dan moet je de laatste versie ophalen, want daarmee kan het wel.

Ah nou snap ik het :D

Dus niet.Welke versie heb je dan? Ik heb nu build 2002122004 en 2002110415,de eerst is de nighly build van 20 dec 2002, beiden doen het niet.

Momenteel draai ik de nightly build van gisteren, te weten:

Build ID: 2003011004

Met behulp van een tool als Chimera Knight, samen met Cronnix (zie versiontracker) kun je ervoor zorgen dat iedere nacht de laatste build wordt geïnstalleerd. Je kunt ook nog een stapje terug als blijkt dat laatste build erg onstabiel is, al heb ik dat nog nooit meegemaakt.