Safari kapt er steeds mee

de iMac G4 van mijn moeder waar nu sinds kort Tiger op zit heeft een probleem wat sinds de installatie van Tiger voorkomt. Als ik :apple:+q doe of op kruisje druk. dan stopt hij onverwacht ik vindt dit erg storend. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

Bij voorbaat dank
iPod Jimmy

:apple: +q of kruisje is toch bedoeld om het programma af te sluiten. Dan is het toch logisch dat hij stopt? Zo onverwacht vind ik dat dan niet

Dat is toch "quit" doen???... Ik begrijp niet echt wat je nu wil zeggen.

Ik denk dat 'ie bedoelt dat als 'ie Safari afsluit, er vervolgens zo'n schermpje met ' Safari is overwachts afgesloten... blablabla rapport versturen ja of nee" tevoorschijn komt ofzo...

Ik denk dat Safari dan alsnog crasht

(edit: Nikita, je was net even eerder)

Niet echt een oplossing voor het crashen, maar met bv TinkerTool kan je die 'unexpected quit'-message uitzetten.

[img:02dd6e8572]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7423[/img:02dd6e8572]

en als ik op kruisje druk dan wil ik een scherm sluiten niet helemaal Safari afsluiten…:frowning:

Safarivoorkeuren com.apple.Safari.plist uit ~/Bibliotheek/Preferences halen en in de Prullenmand zetten.

Ja dat heb ik al geprobeert! :(

Is dit iedere keer het geval, ook als Safari niets aan het doen is, geen pagina o.i.d. aan het laden is?

Het komt wel eens voor dat wanneer je een programma afsluit terwijl ie nog met iets bezig dat schermpje met "unexpectedly quit " verschijnt, maar dan ook alleen als ie aan het ā€œdiep-denkenā€ is (spinning beachball).

Heb je verouderde plug-ins?

ik heb dat ook gehad...uiteindelijk een oudere versie teruggezet van de apple site, want ik vond ook geen andere oplossing.

Oude versie werkt wel prima! gelukkig maar… :slight_smile: