Safari laat HTML delen zien

Hoi Allemaal,

Zo te zien is er net een update uitgebracht van Safari 4.0.4 maar dit heeft mijn probleem in Safari nog niet opgelost.

Op mijn beide MacBooks heb ik hetzelfde probleem in Safari dat er delen HTML weergeven worden zoals je hieronder kan zien op de afbeelding.
Na een goede ENTER via de adres-balk laad hij hem wel goed in, maar wanneer ik simpelweg navigeer door mijn webpagina krijg ik steeds stukjes HTML te zien. Dit is bijna altijd het zelfde, maar wel op iedere pagina…

1. Safari heb ik al opnieuw geïnstalleerd, maar wil niet helpen.
  2. Andere browsers heb ik hier geen problemen mee
  3. Het valt me ook op dat het bij sommige hosting aanbieders wel is en bij sommige niet

Heeft iemand dit probleem ook ?

[img:75cafac6ac]http://www.thomasmuller.nl/safari-html.png[/img:75cafac6ac]

soms problemen met tpb, dan zie ik het javascript. Maar weet niet of het aan safari of de site ligt.

Verder heb ik het iig nergens

Dat is bijna altijd een fout in de website. Dat dat met een herlaad goed is kan door een rule-based pagina generatie systeem komen, of door dat de focus op een ander element ligt.

Safari is over het algemeen vrij strikt, dus als je iets raars ziet komt dat bijna altijd door een (nep-) programmeur die zijn werk niet helemaal goed deed.

[quote:85a3a94fe2="The_J"]Dat is bijna altijd een fout in de website. Dat dat met een herlaad goed is kan door een rule-based pagina generatie systeem komen, of door dat de focus op een ander element ligt.

Safari is over het algemeen vrij strikt, dus als je iets raars ziet komt dat bijna altijd door een (nep-) programmeur die zijn werk niet helemaal goed deed.[/quote:85a3a94fe2]

Lijkt me sterk, omdat er hierbij gewoon nette HTML word teruggegeven, doormiddel van de programmeer-taal PHP. En dat is tenslotte Server-Side dus zou dat geen probleem moeten zijn om de HTML te weergeven, niet ?

Je draait toevallig niet de nightly builds van Webkit? Deze starten namelijk gewoon safari op maar laden een eigen webkit versie. De problemen die jij laat zien komen bij mij voor in die versie. Ook de nightly builds van Chromium (met de webkit engine) vertonen deze problemen. Ik denk dat het iets Webkits specifieks is wat in een officiele release niet meer voorkomt.

[quote:01d02b3314="thomasmuller"][quote:01d02b3314="The_J"]Dat is bijna altijd een fout in de website. Dat dat met een herlaad goed is kan door een rule-based pagina generatie systeem komen, of door dat de focus op een ander element ligt.

Safari is over het algemeen vrij strikt, dus als je iets raars ziet komt dat bijna altijd door een (nep-) programmeur die zijn werk niet helemaal goed deed.[/quote:01d02b3314]

Lijkt me sterk, omdat er hierbij gewoon nette HTML word teruggegeven, doormiddel van de programmeer-taal PHP. En dat is tenslotte Server-Side dus zou dat geen probleem moeten zijn om de HTML te weergeven, niet ?[/quote:01d02b3314]

Dat hoeft niet perse waar te zijn wat je zegt, HTML die je met PHP genereert kan tenslotte even slecht zijn als statische HTML. Heb je dit bij meerdere sites of alleen bij deze specifieke pagina? Als het een pagina is dit je zelf aan het maken bent zou je ook eens kunnen proberen om te valideren.

[quote:4860257ec5="thomasmuller"] Lijkt me sterk, omdat er hierbij gewoon nette HTML word teruggegeven, doormiddel van de programmeer-taal PHP. En dat is tenslotte Server-Side dus zou dat geen probleem moeten zijn om de HTML te weergeven, niet ?[/quote:4860257ec5]

Dat wil helemaal niets zeggen, je kunt er net zo goed voor zorgen dat je dmv PHP bagger HTML uitpoept. Plaats het stukje broncode van die pagina eens?

(PHP is overigens een script-taal en geen programmeertaal)

[size=9:4860257ec5](En wat een enorm kromme zin in dat gele kader… Voor het geval je het zelf gemaakt hebt: probeer eens een zin gewoon nieuw op te bouwen ipv vertalen vanuit het Engels, lijkt een beetje op een ‘deze pagina is onder constructie’-melding)[/size:4860257ec5]

PHP is inderdaad een scripttaal, maar ik nam de moeite niet te reageren..

Maar het lijkt er voor mij op dat dit een screenshot van een CMS is, van een pagina beheer onderdeel.

Het lijkt me dat er JavaScript o.i.d. gebruikt wordt voor leuke effecten of handige AJAX systeempjes waarbij het resultaat lukraak ergens wordt neergegooid, of bepaalde strings niet escaped worden teruggegeven (dan krijg je soms een “>” waardoor de rest van de code tekst wordt)