Safari lijkt traag

Browsen in safari lijkt af en toe langer te duren dan in opera. Sommige sites althans. Osx forum en apple store zijn wel snel via safari bereikbaar, maar sites zoals Funda duren echt veel langer in Safari dan opera. Ondanks mijn snelle adsl 4mbps lijkt het af en toe weer terug naar af (inbellen)

[quote:cac6efdfa5="ejmp69"]Browsen in safari lijkt af en toe langer te duren dan in opera. Sommige sites althans. Osx forum en apple store zijn wel snel via safari bereikbaar, maar sites zoals Funda duren echt veel langer in Safari dan opera. Ondanks mijn snelle adsl 4mbps lijkt het af en toe weer terug naar af (inbellen)[/quote:cac6efdfa5]

Welke versie van Safari? Funda loopt hier als een tierelier (ook 4mbps, maar dan kabel). Opera is met sommige dingen inderdaad (iets) sneller. Zie hier.

ik ga nogweleens naar menu safari en dan verwijder cach bestanden

Cache bestanden weggegooid en lijkt idd sneller. Werk overigens met PB wireless en safari 2.0 Wacht nog ff met klagen naar mijn provider!

Zojuist heb ik safarispeed gedownload ( http://www.apple.com/downloads/macosx/internet_utilities/safarispeed.html ) en geinstalleerd en merk dat Safari werkelijk veel sneller gaat.

Willen anderen dat ook eens testen?

Vriesela, heb inmiddels ook gespeed,maar ben er nog niet uit of het sneller is. Gaat inmiddels wel al sneller dan begin van topic!

heb safari speed net geprobeerd en het lijkt sneller te gaan. foto's op niuws site's e.d. het komt allemaal meteen. ik had sinds 10.4 ook het idee dat safari trager leek. voorbij nu!

toedeloe

Voor de geïnteresseerden is [url=http://weblogs.mozillazine.org/hyatt/archives/2004_05.html]hier[/url] interessante achtergrond info te vinden over schijnbare en werkelijke snelheid van browsers. Van de hand van Dave Hyatt, developer bij voorheen Camino/FireFox en nu Apple WebKit/Safari. [quote:cf634ca652]Safari actually uses a delay of one second like older Mozilla builds used to, and so although it is typically faster than Mozilla-based browsers on overall page load, it will typically feel much slower than Firefox or Camino on network connections like cable modem/modem/DSL.[/quote:cf634ca652]