safari - links doen het soms wel, soms niet...

Beste Maccers

Het wordt nu een irritante gewoonte dat Safari een server niet kan vinden na het aanklikken van een link. Maakt niet uit of het een bookmark of een off-site link van een geladen pagina is.
Wat vreemd is, is dat zodra je de alert wegklik en je probeert het opnieuw, dat hij het dan wel laadt.

Vergelijkbare ervaringen?

traxlog

check..

zelfde probleem hier… ook met verschillende verbindingen…
ik zal eens kijken of ik eens van dns server kan wisselen, misschien dat dat wat helpt…

Sinds Panther heb ik dat eveneens. Met de instellingen niet de verbeteren dus telkens maar weer de website aanklikken. Safari is niet perfect - in MacFreak al heel wat gezegd. Zelfs een aantal websites als [url=http://www.ns.nl]ns.nl[/url] en Gereformeerd Dagblad wordt niet eens gepakt.

[quote:ee4f1cc5d4="Josh"]Safari is niet perfect - in MacFreak al heel wat gezegd. Zelfs een aantal websites als [url=http://www.ns.nl]ns.nl[/url] en Gereformeerd Dagblad wordt niet eens gepakt.[/quote:ee4f1cc5d4] al mijn sites doen het wel in Safari, en naar mijn idee ligt het gewoon aan de programmeurs die niet weten dat er meer dan Internet Exploder voor Windoos bestaat...

Yep, probleem had ik ook al een tijdje. Inmiddels gebruik ik heel Safari niet meer. Crasht te vaak, geeft teveel foutmeldingen, kan geen cookies blokkeren of je moet ze meteen ALLEMAAL blokkeren, kan geen images blokkeren...

Op een gegeven moment realiseerde ik me dat ik alleen Safari bleef gebruiken omdat het een iApp is en dat 'ie er fraai uit ziet… verder is het eigenlijk een kut-browser. Gebruik nu naar overvolle tevredenheid Firefox.

Ik wil gaarne de Firefox gaan gebruiken als... ik de massa bookmarks in Safari maar kan overplanten.

even los van het overplanten / omzetten van bookmarks..

Butler (voorheen Another Launcher) is een handige util waarbij je binnen elk programma bij al je bookmarks kan van alle browsers…
dit is slechts een van de vele leuke toepassingen, maar even voor jou misschien wel geschikt… vooral handig wanneer het gaat om testen van de door jou veelgebruikte sites…