safari neemt 200MB ram in?

ziehier: [img:3964bcb4e3]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7887[/img:3964bcb4e3]

ik vind het vrij vreemd dat safari met maar 1 tab open zoveel ram inneemt…
weet iemand waarom?

als je 1 GB RAM hebt maakt 200 MB toch niks uit?

en als je minder hebt :)

weet ik maar toch als je 2 accounts op een computer hebt (wat ik dus heb) en dan 2 keer 200 MB begint dan toch wel al op te lopen...

Bij mij gebruikt 'ie maar 55 Mb (wel 208 virtueel) :D

[quote:9337a96a9c="à la Mac"]als je 1 GB RAM hebt maakt 200 MB toch niks uit?[/quote:9337a96a9c]

Maar het lijkt me toch niet helemaal normaal of ligt het aan mij

[quote:6fc45cbf0e="Double_UK"]Bij mij gebruikt 'ie maar 55 Mb (wel 208 virtueel) :D[/quote:6fc45cbf0e]

als ik hem afzet en weer opzet heb ik ook zoiets maar als hij een tijd opstaat dan gaat hij naar 200MB…

(ik heb hem opnieuw opgezet en nu neemt hij nog maar 25MB in)

't is inderdaad veel, bij mij is 't 38 MB real, 223 MB virtueel, met 6 threads.

17,59 MB Werkelijk geheugen, 121,17 MB virtueel.

Bij mij altans…

Is het jullie ook opgevallen dat Mac OS X zo verschrikkelijk veel virtueel geheugen nodig heeft? Is er soms een geheime swap-partitie ofzo?

virtueel geheugen is hier 7 gigabyte :)

btw safari staat een tijd op en nu is het 37MB ram 222MB virtueel geheugen en 10 threads (btw wat zijn threads?)

65mb real, 240 mb virtueel, 8 threads... afgerond. total virtueel geheugen loopt tegen de 4,8 GB aan...

die 200 mb lijkt mij erg hoog in ieder geval. maar ik weet dan ook eigenlijk weinig van geheugen gebruik!

[quote:e6cf7ef97d="Xserve"]Is het jullie ook opgevallen dat Mac OS X zo verschrikkelijk veel virtueel geheugen nodig heeft? Is er soms een geheime swap-partitie ofzo?[/quote:e6cf7ef97d]

Zo zit het systeem nu eenmaal in elkaar… Veel van dit virtueel geheugen is ook “leeg” en kost dus geen RAM en zelfs geen diskruimte in de swapfile. Kan dus absoluut geen kwaad.

Overigens heeft Safari wel de irritante neiging steeds meer geheugen te gaan gebruiken naarmate-ie langer open staat. (Misschien is dit met Safari 1.3/2.0 beter, maar bij 1.2.x was dit echt een probleem.) Gewoon af en toe stoppen en opnieuw starten. Ook vooral niet op van de flipperkastsites geparkeerd laten staan, die kosten ook nog een hoop CPU-tijd om alle plaatjes te laten knipperen.

Als een programma meerdere dingen tegelijk wil doen kan het zichzelf opdelen in “threads” die allemaal redelijk onafhankelijk aan het werk gaan. Dit heeft als voordeel dat het programma niet “vast” zit terwijl het met iets bezig is, en als je meerdere CPUs hebt kan er op iedere CPU een thread draaien zodat het programma sneller loopt.