Safari op iMac lijkt internet connectie te verliezen

Hallo,

sinds enige tijd lijkt het dat Safari zijn connectie met internet verliest, dit gebeurt heel veel bij oa facebook maar ook andere sites, soms is de oplossing de pagina te herladen, maar soms moet ik safari gewoon herstarten
ik heb al getest om een website die slecht open gaat gelijktijdig te open op mijn linux pc (op het zelfde netwerk) en daar werkt het wel (slecht netwerk is dus geen optie)
ik heb mijn cache al leeg gemaakt
ik heb met 2 virusscanners alles gescand maar niets gevonden (Avira & TotalAV)
ik controleer regelmatig met Activity monitor dat er op dat ogenblik niets gebeurt wat mijn aandacht trekt maar niets speciaals te zien
ik heb een iMac Retina 4K, 21.5 inch, 2017, ik heb mac OS 10.15.7 geïnstalleerd
en ik heb eigenlijk juist hetzelfde probleem met Firefox en Chrome
en wat er ook nog is als bijkomend probleem bitwarden.com gaat helemaal niet open in Safari, wel in Firefox

M.b.t. wegvallen internet in Safari: Gisteren had ik hetzelfde op Macos 12.0.1. Mijn Macbook stond op bekabeld en Wifi netwerk en werd plots stroop terwijl mijn andere apparaten ( Geen kreten van ontreddering bij de kinderen ) wel werkten. Ik kreeg een aantal beveiligingsmeldingen. Macbook uit en weer aan en hij deed het weer. Ik begrijp (nog) niet de verschillen die ontstaan bij wel/niet bekabelen van het netwerk, denk ik. Overigens heb ik geen andere browsers dan Safari geïnstalleerd.