Safari, pdf-download verschijnt in een nieuw venster

Eerder verscheen mijn gedownloade pdf's altijd op mijn desktop en opende automatisch in "Preview". Nu heb ik volgens mij iets veranderd in de instellingen, waardoor de pdf wordt geopent in een nieuw venster met een adobe reader :? Volgens mij is dat gekomen toen ik de laatste versie van Adbobe Reader 7 heb gedownload.

Heeft iemand enig idee waar ik dat kan aanpassen?

Alvast bedankt!

De voorkeuren van Adobe Reader? Misschien van Safari?

Adobe Reader openen, naar de voorkeuren, het onderdeel 'internet' aanklikken... alles uitvinken, of alleen de bovenste twee (dislpay pdf in browser en check browser settings).

Bij springt deze instelling soms spontaan weer aan - soms binnen de Adobe Reader en soms binnen Acrobat Pro. Handig gedaan door Adobe.

In de nieuwe Safari binnen Tiger openen pdf bestanden automatisch in een nieuw venster… maar dan van Apple zelf (een Preview vertoning binnen Safari). Heel jammer dat dit NIET is uit te zetten!

Een pdf-artikel bewaren van online Volkskrant/NRC edities is nu een stuk omslachtiger. Ik hoop dat ze binnenkort een ‘save pdf as’ optie in het ctrl-menu stoppen of een setting in de voorkeuren maken.

Kun je niet de PDF pluggin van Manfred Schubert proberen?

http://www.schubert-it.com/pluginpdf/